Предметом вивчення навчальної дисципліни є розмірковування над шляхами розв’язання практичних проблемам знаходження сучасної людини у системі “світ – людина”, де філософія та психологія виступають, по-перше, як стрижень пізнавальної активності сучасної людини та пізнавальної спрямованості її свідомості, по-друге, є знаряддям, що робить сучасну людину комунікативно компетентною у сучасному світі.
Предметом вивчення даної навчальної дисципліни є також залучення до сфери суспільного досвіду, що лежить в основі опису, організації, аналізу, проектування та прогнозування шляхів розвитку й вдосконалення педагогічного процесу та пошуку ефективних педагогічних систем, функціонування системи освіти у цілому.
Вивчення курсу «Спеціальні розділи філософії та психології» передбачає ознайомлення студентів-магістрів із основними теоріями й концепціями сучасної світової й вітчизняної філософії та психології, із розмаїттям філософської та психолого-педагогічної проблематики сучасного етапу розвитку людської цивілізації. А також збагачення інтелектуально-творчого потенціалу студентів-магістрів як майбутніх викладачів вищої школи через засвоєння ними основних теорій, проблем та практик, що пропонуються сучасною світовою та вітчизняною педагогікою й психологією для оволодіння викладацькою майстерністю.Метою викладання навчальної
дисципліни «Спеціальні розділи філософії та психології» є поглиблення
знань студентів-магістрів у галузі сучасної філософії й психології – задля поглиблення
їх філософської культури мислення та оволодіння ними засобами й прийомами
комунікативної компетентності сучасного мислення.
Філософське осмислення сучасного стану
людської цивілізації, зокрема, передбачає й з’ясування специфіки науки й
наукового пізнання та відповідальності вченого у сучасному світі. Знання із
педагогіки й психології викладання у вищій школі є засвоєнням
психолого-педагогічних прийомів викладацької діяльності, зокрема, й у
технічному вищому навчальному закладі Основні завдання вивчення дисципліни «Спеціальні
розділи філософії та психології» – полягають у тому, щоб студенти-магістри,
майбутні науковці, збагатили свій інтелектуально-творчий потенціал знаннями: а) на понятійному рівні – основних
тенденцій розвитку сучасної філософії, розмаїття її основних сучасних концепцій
та найбільш потужних теоретичних конструктів, а також засвоїли спеціальні розділи
загальної теорії пізнання; основних тенденцій розвитку сучасної педагогічної
науки, розмаїття її основних сучасних змістовних напрямків, шкіл, концепцій; б) на фундаментальному рівні – змісту
філософії сучасного світу, осягнули принципи й предметну специфіку сучасних
філософських концепцій та теорій; змісту педагогіки сучасного світу, осягнули
принципи й предметну специфіку сучасних психолого-педагогічних концепцій та
теорій; в) на практично-творчому рівні – дослідження
соціальних явищ, використовування прикладної філософії для аналізу основних
процесів та явищ зовнішнього та внутрішнього світу людини; формування навичок
творчого мислення, вміння доводити та відстоювати свою думку; дослідження
соціальних явищ у сфері педагогіки, використовування прикладної психології для
аналізу основних процесів та явищ зовнішнього та внутрішнього світу людини як
суб’єкта педагогічних практик; формування навичок творчого мислення, вміння активно
залучатися у конкретний викладацький процес.
- Викладач: Ємельяненко Євгенія