Предметом вивчення навчальної дисципліни є розмірковування над шляхами розв’язання практичних проблемам знаходження сучасної людини у системі “світ – людина”, де філософія та психологія виступають, по-перше, як стрижень пізнавальної активності сучасної людини та пізнавальної спрямованості її свідомості, по-друге, є знаряддям, що робить сучасну людину комунікативно компетентною у сучасному світі.

Предметом вивчення даної навчальної дисципліни є також залучення до сфери суспільного досвіду, що лежить в основі опису, організації, аналізу, проектування та прогнозування шляхів розвитку й вдосконалення педагогічного процесу та пошуку ефективних педагогічних систем, функціонування системи освіти у цілому.

Вивчення курсу «Спеціальні розділи філософії та психології» передбачає ознайомлення студентів-магістрів із основними теоріями й концепціями сучасної світової й вітчизняної філософії та психології, із розмаїттям філософської та психолого-педагогічної проблематики сучасного етапу розвитку людської цивілізації. А також збагачення інтелектуально-творчого потенціалу студентів-магістрів як майбутніх викладачів вищої школи через засвоєння ними основних теорій, проблем та практик, що пропонуються сучасною світовою та вітчизняною педагогікою й психологією для оволодіння викладацькою майстерністю.

Метою викладання навчальної дисципліни «Спеціальні розділи філософії та психології» є поглиблення знань студентів-магістрів у галузі сучасної філософії й психології – задля поглиблення їх філософської культури мислення та оволодіння ними засобами й прийомами комунікативної компетентності сучасного мислення.

Філософське осмислення сучасного стану людської цивілізації, зокрема, передбачає й з’ясування специфіки науки й наукового пізнання та відповідальності вченого у сучасному світі. Знання із педагогіки й психології викладання у вищій школі є засвоєнням психолого-педагогічних прийомів викладацької діяльності, зокрема, й у технічному вищому навчальному закладі

Основні завдання вивчення дисципліни «Спеціальні розділи філософії та психології» – полягають у тому, щоб студенти-магістри, майбутні науковці, збагатили свій інтелектуально-творчий потенціал знаннями:

а) на понятійному рівні – основних тенденцій розвитку сучасної філософії, розмаїття її основних сучасних концепцій та найбільш потужних теоретичних конструктів, а також засвоїли спеціальні розділи загальної теорії пізнання; основних тенденцій розвитку сучасної педагогічної науки, розмаїття її основних сучасних змістовних напрямків, шкіл, концепцій;

б) на фундаментальному рівні – змісту філософії сучасного світу, осягнули принципи й предметну специфіку сучасних філософських концепцій та теорій; змісту педагогіки сучасного світу, осягнули принципи й предметну специфіку сучасних психолого-педагогічних концепцій та теорій;

в) на практично-творчому рівні – дослідження соціальних явищ, використовування прикладної філософії для аналізу основних процесів та явищ зовнішнього та внутрішнього світу людини; формування навичок творчого мислення, вміння доводити та відстоювати свою думку; дослідження соціальних явищ у сфері педагогіки, використовування прикладної психології для аналізу основних процесів та явищ зовнішнього та внутрішнього світу людини як суб’єкта педагогічних практик; формування навичок творчого мислення, вміння активно залучатися у конкретний викладацький процес.