
АНОТАЦІЯ
навчальної дисципліни “Економічна теорія”
Загальний опис дисципліни. «Економічна теорія» є дисципліною, що формує систему знань про економічний вибір суб’єктів економіки за умов обмежених виробничих ресурсів і безмежних потреб у різних соціально-економічних системах. Переваги вивчення дисципліни полягають у набутті ринково-економічного мислення студентів, з’ясуванні ролі економічної теорії у формуванні економічної політики та економічному регулюванні, засвоєнні методології економічних досліджень для розуміння тих ринкових перетворень, що відбуваються у національній економіці та вироблення вміння здійснювати економічний аналіз та практичні висновки.
Завдання вивчення дисципліни полягає у: висвітленні загальних засад економічного життя суспільства; розкритті закономірностей розвитку економічної системи та діалектики взаємозв'язку її структурних елементів; вивченні механізму дії економічних законів і механізму використання їх людьми у процесі господарської діяльності; визначенні принципових рис основних соціально-економічних систем та напрямів їх еволюції, ролі економічної теорії у розробленні шляхів ринкової трансформації національної економіки.
У процесі вивчення курсу студенти повинні вільно володіти економічною термінологією, понятійним апаратом і категоріями дисципліни у процесі їх дискусійного обговорення; застосовувати методологію і методи економічної теорії до аналізу певних економічних процесів і явищ; вміти робити узагальнення і висновки та давати порівняльні характеристики різних поглядів і концепцій, які мають місце у сучасній економічній теорії; творчо використовувати теоретичні положення для аналізу конкретних ринкових ситуацій, вміти давати власну науково обґрунтовану оцінку будь-якого економічного явища.
Метою дисципліни «Економічна теорія» є формування системи знань про економічні відносини як суспільну форму виробництва, проблеми ефективного використання обмежених виробничих ресурсів і шляхи забезпечення суспільних потреб у різних суспільно-економічних формаціях.
Завдання вивчення дисципліни. В результаті вивчення дисципліни студент має:
- використовувати аналітичний та методичний інструментарій для розуміння логіки прийняття господарчих рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади тощо);
- розуміти та планувати можливості особистого професійного розвитку;
- виконувати міждисциплінарний аналіз соціально-економічних явищ і проблем в одній або декількох професійних сферах;
- демонструвати базові навички креативного та критичного мислення у професійній діяльності;
- висвітлювати загальні засади економічного життя суспільства;
- розкривати закономірності розвитку економічної системи та діалектики взаємозв'язку її структурних елементів;
- вивчити механізм дії економічних законів і механізм використання їх людьми у процесі господарської діяльності;
- уміти визначити принципові риси основних соціально-економічних систем та напрямів їх еволюції.
Мета проведення лекцій полягає у викладенні студентам відповідно до програми системи економічної теорії як науки, її методологічних і теоретичних принципів, формуванні у них уявлень про суть та механізм функціонування економічної системи в цілому та окремих її елементів, з’ясуванні ролі економічної теорії у формуванні економічної політики та економічному регулюванні.
Завдання проведення лекцій - засвоєння цілісної системи економічних знань, опанування загальних засад економічного життя суспільства.
Мета проведення практичних занять полягає у тому, щоб виробити у студентів практичні навички вільного володіння термінологією, понятійним апаратом і категоріями дисципліни у процесі їх дискусійного обговорення; навички застосовувати методології і методи економічної теорії до аналізу певних економічних процесів і явищ.
Завдання проведення практичних занять:
- закріпити теоретичні знання, здобуті час лекцій та вивчення навчальної літератури;
- вміти робити узагальнення і висновки та давати порівняльні характеристики різних поглядів і концепцій, які мають місце у сучасній економічній теорії;
- творчо використовувати теоретичні положення для аналізу конкретних ринкових ситуацій.
- Учитель: Олена Губарь