Мета: | Ознайомлення студентів з мовленнєвими порушеннями, які виникають при локальних та дифузних ураженнях головного мозку на різноманітних етапах онтогенезу, їх етіологією, патогенезом, клінічними формами. |
Завдання: | 1) засвоїти центральні механізми виникнення мовленнєвої діяльності; 2) вивчити структурну організацію мовленнєвої діяльності у віковому аспекті; 3) вивчити основні неврологічні захворювання, які призводять до порушень мовлення; 4) ознайомити студентів з основними проявами алалії, афазії, дизартрії, дислексії, дисграфії.
|
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен: | |
загальні компетентності: | здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми; визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
|
фахові компетентності: | знання неврологічних механізмів мовленнєвих порушень; нейропсихологічних синдромів порушень вищих психічних функцій при локальних ураженнях кори головного мозку; особливостей порушень писемного мовлення; вміння встановлювати закономірності і особливості навчально-виховного процесу в спеціальних закладах для дітей з неврологічними розладами, визначати мету, завдання, зміст, принципи та методи навчання, виховання та трудової підготовки; використовувати різні спеціальні технічні засоби, які допомагають дітям з неврологічними розладами в їх пізнавальної діяльності та встановленні контакту з оточуючим світом; визначати ефективні шляхи та засоби профілактики виникнення логоневрозів; виявляти особливості та шляхи покращення життя та діяльності дітей з вадами в соціальному оточенні (сім’ї, трудових та навчальних колективах). |
Очікувані програмні результати навчання:
1. Знання механізми виникнення мовленнєвої діяльності; основні етапи психомоторного розвитку дитини; неврологічні розлади, які призводять до порушень мовлення, та їх етіопатогенез; основних неврологічних та нейропсихологічних синдромів порушень мовлення.
2. Уміння працювати з неврологічними діагнозами;
3. Уміння застосовувати диференціальну діагностику під час визначення неврологічної симптоматики тяжких порушень мовлення;4. Обґрунтоване вживання спеціальної термінології.
- Teacher: Анна Івахненко