Мета та завдання навчальної дисципліни
У навчальному курсі «Теорія та історія соціології» (1 курс, 231 «Соціальна робота») розглядаються питання про сутність соціології, її предмет та об’єкт пізнання, функції і структуру соціологічного знання, значення соціології для розв’язання проблем українського суспільства. Особлива увага приділяється вивченню основних етапів становлення та розвитку соціологічної науки, соціальним змінам, соціальним процесам.
Основна мета дисципліни полягає в тому, щоб сформувати у студентів стійкі уявлення про основи фахових знань про категорії, функції та напрями теоретичної соціології, про суспільство як соціальну систему, соціальні зв’язки і відносини, соціальні інститути та групи, способи їх організації, закономірності функціонування та розвитку.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати
загальні компетентності:
розуміння: особливостей виникнення соціологічного підходу до вивчення соціальної реальності;
– основних етапів історичного виникнення та становлення різних теорій та шкіл у соціології;
– основних соціальних проблем, які аналізувалися та вирішувалися на різних етапах формування соціологічного знання;
– основних парадигм соціологічного знання та особливості їхнього виникнення в соціології;
– базових теоретичних ідеї соціологічної науки;
----актуальних проблем історії та теорії соціології, які вирішуються в соціологічній науці.
фахові компетентності:
– аналізувати й оцінювати соціологічні теорії з точки зору науково-теоретичних позицій їх представників;
– окреслювати послідовну перспективу становлення різних соціологічних теорій та шкіл;
– виокремлювати та аналізувати мікро й макротеорії в соціології;
– оцінювати сучасний стан розвитку різноманітних соціологічних теорій та їхній евристичний потенціал, самостійно працювати з теоретичними творами та здійснювати їх ґрунтовний аналіз.
– аналітично мислити, прагнути до наукових пошуків оптимальних рішень.
Очікувані результати навчання з дисципліни: вміння аналізувати соціологічні теорії з точки зору позицій їх представників; окреслювати процес становлення різних соціологічних теорій та шкіл; виокремлювати та аналізувати мікро- й макротеорії в соціології; оцінювати сучасний стан розвитку різноманітних соціологічних теорій та їх евристичний потенціал; самостійно працювати з теоретичними творами та здійснювати їх ґрунтовний аналіз.
- Teacher: Олена Балухтіна