Гостинність як соціально-культурний феномен має декілька етапів свого становлення, починаючи від перших місць харчування та розселення подорожуючих в Давньому світі, зародження національних кулінарних традицій, що базувались на кліматичних та природних ресурсах певних територій, до глобальної індустрії, що невід’ємно пов’язана з туристичним бізнесом та є фактором розвитку регіональних економічних систем та світового економічного простору. Історія розвитку індустрії гостинності націлена на формування стереоскопічної візії еволюції відношення людини до місць відпочинку та споживання їжі. Історія розвитку індустрії гостинності пов’язана зі змінами політичних, культурних та економічних процесів та векторів в світі, що впливають на аксіологічні та гедоністичні орієнтири споживачів індустрії туризму та розваг.

Метою викладання навчальної дисципліни є формування у студентів системи теоретичних знань і умінь прикладного характеру з аналізу історичних, культурних, економічних та соціальних процесів, що впливають на розвиток індустрії гостинності на локальному та глобальному рівнях в умовах конкурентного середовища в діахронічному аспекті.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні у результаті вивчення навчальної дисципліни отримати такі компетентності:

загальні компетентності:

ЗК 6 – Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК 7 Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.

ЗК 14 – Здатність до міжособистісної взаємодії, діяти свідомо та соціально відповідально, розуміти місце та роль української культури, основних історико-культурних пам’яток та елементів культурного етикету в системі європейських цінностей та порівнювати розвиток української культури з розвитком культур інших народів світу, зокрема культур Західної Європи.

фахові компетентності:

СК 4 Здатність формувати та реалізовувати ефективні зовнішні та внутрішні комунікації на підприємствах сфери гостинності, навички взаємодії.

СК 7 Здатність розробляти нові послуги (продукцію) з використанням інноваційних технологій виробництва та обслуговування споживачів.

СК 15 Здатність до співпраці з іноземними партнерами та клієнтами, забезпечувати їх безпеку, впроваджувати інноваційні проєкти в бізнес.

Очікувані програмні результати навчання:

ПРН 2 Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії готельної та ресторанної справи, організації обслуговування споживачів та діяльності суб’єктів ринку готельних та ресторанних послуг, а також суміжних наук.

ПРН 17 Аргументовано відстоювати свої погляди у розв’язанні професійних завдань при організації ефективних комунікацій зі споживачами та суб’єктами готельного та ресторанного бізнесу.

ПРН 18 Презентувати власні проекти і розробки, аргументувати свої пропозиції щодо розвитку бізнесу.

ПРН 21 Розуміти і реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності вільного демократичного суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

ПРН 25 Виокремлювати основні закономірності формування та етапи розвитку національної та європейської культури від давнини до сучасності, розуміти сучасні тренди розвитку європейських культурних цінностей та вміти проводити історико-культурний аналіз в галузі гостинності.