Мета і завданнянавчальноїдисципліни «Іноземна мова»
Мета дисципліни – сприянняпідготовцістудентів з іноземноїмови до адекватного функціонування у конкретнихпрофесійних та академічнихситуаціях.
Завданнядисципліни:
сформувати у студентівзагальні та професійно-орієнтованікомунікативнімовленнєвікомпетенції (лінгвістичну, соціолінгвістичну та прагматичну) для забезпеченняїхньогоефективногоспілкування в академічному та професійномусередовищі;
сформувати у студентівзагальнікомпетенції (декларативнізнання, вміння та навички, компетенціюіснування та вмінняучитися); сприятирозвиткуздібностей до самооцінки та здатності до самостійногонавчання, щодозволятиме студентам продовжуватинавчання в академічному та професійномусередовищі як під час навчання у ВНЗ, так і післяотримання диплома про вищуосвіту;
допомагати студентам у формуваннізагальнихкомпетенцій з метою розвиткуїхньоїособистоїмотивації (цінностей, ідеалів); зміцнювативпевненостістудентів як користувачівмови, а такожїхнєпозитивнеставлення до вивченнямови;
досягати широкого розумінняважливих і різноплановихміжнароднихсоціо-культурних проблем для того, щобдіятиналежним чином у культурному розмаїттіпрофесійних та академічнихситуацій.
У результатівивченнянавчальноїдисципліни студент повинен:
знати як використовуватимовніодиниці у межах лексичної, граматичної, семантичної, мовленнєвої та соціокультурноїкомпетенцій:
лексичнакомпетенція - знаннялексичних та граматичнихелементів, підібранихвідповідно до академічних та/абопрофесійнихситуації, в яких вони маютьвживатися;
граматичнакомпетенція - знання та вміннякористуватисяграматичними ресурсами мови в рамках даноїситуації;
семантичнакомпетенція - здатність студента усвідомлювати та контролюватиорганізаціюзмісту тексту, співвідносити слово до йогозагального контексту, простежувативнутрішньолексичнізв’язки, розумітизначенняграматичнихелементів, категорій, структур та процесів;
мовленнєвакомпетенція – знання та вмінняусної та письмовоїкомунікації, зокремадіалогічного та монологічногомовлення, участі у дискусіях, написаннярізнихвидівписьмовихробіт за темами змістовихмодулів;
соціокультурнакомпетенція – знайомство з особливостямиіншомовноїпрофесійноїкомунікації, розвитокуміннябудувати свою мовленнєвуповедінкувідповідно до соціокультурноїспецифікикраїни, мовуякоївивчають.
умітивикористовуватиіноземнумовуінтегровано у межах зазначенихвищекомпетенцій, а саме:
використовуватимонологічнеуснемовлення у межах професійної та суспільно-політичної тематики для розповіді, переказу; висловлюватисвої думки, обґрунтовуватиїх; анотуватипрочитанітексти, статті, есетощо, правильно вживаючирізноманітніграматичніконструкції;
вести діалогізпрофесійної та суспільно-політичної тематики, ставитизапитаннявсіхвидів й даватирозгорнутівідповіді, відстоювати свою думку;
сприймати на слух і розумітиіноземнумову в межах професійної та суспільно-політичної тематики, адекватно реагувати;
працювати з текстом професійного та суспільно-політичного характеру: читати, розумітизміст (головнуідею і деталі), виокремлюватиосновнізмістовічастини і ключові слова, складати план, нотувати;
робитипрезентаціюіноземноюмовою в межах професійної тематики, дотримуючисьвсіхетапів та правил поданняінформації;
писатиесеіноземноюмовою в межах професійної та суспільно-політичної тематики, дотримуючисьвстановлених правил;
писати резюме іноземноюмовою;
вести діловелистуванняіноземноюмовою;
самостійнопрацювати над підвищеннямсвогорівняволодінняіноземноюмовою, розширюватилексичний запас.
- Учитель: Ірина Каширіна