Стрімкий розвиток інформаційних структур суспільства, подальше зростання ролі інформації в політичній, економічній, соціальній та інших сферах підвищують роль і значення засобів масової комунікації.

Глобалізація інформаційних процесів, збільшення частки інформаційних агентств в інформаційному обігу, розширення й диверсифікація їхніх інформаційних продуктів зумовлюють потребу детального вивчення історичного розвитку агентств, їх виробничого і творчого потенціалів на сучасному етапі.

Ознайомлення студентів із особливостями роботи інформаційних агентств дає можливість закріпити їхні знання про журналістику новин, виробити навички написання матеріалів у інформаційних жанрах.

Мета курсу – ознайомлення із інформаційно-технологічними засадами розвитку й діяльності інформаційних агентств, їх досвідом, місцем і роллю у вітчизняному та світовому інформаційних просторах, вироблення уміння і навичок роботи із новинними матеріалами, засвоєння найважливіших вимог до повідомлень інформаційних агентств, ознайомлення із жанровим потенціалом агенційної журналістики.

Основними завданнями вивчення курсу є:

•        ознайомити студентів з основними етапами становлення і розвитку інформаційних агентств, їх роллю і місцем у процесах глобалізації;

•        установити особливості роботи журналіста для інформаційного агентства;

•        надати студентам базові відомості про жанри новинної журналістики, про збагачення інформаційними агентствами жанрової палітри журналістики;

•        домогтися розуміння студентами понять «агенційна журналістика», «інформаційне агентство», «інформаційний продукт», «конвергентність»;

•        забезпечити засвоєння студентами принципів побудови повідомлень світових та вітчизняних інформаційних агентств;

•        забезпечити засвоєння студентами вимог, які висуваються до матеріалів інформаційних агентств, навчити користуватися жанровим потенціалом;

•        ознайомити студентів  із  структурою та організацією роботи інформаційних агентств:

•        навчити редагувати  матеріали інформаційних агентств, адаптуючи їх до потреб потенційної аудиторії;

        подбати про перспективне бачення студентами можливостей і проблем глобальних та національних інформаційних агентств в епоху Інтернету.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати загальні компетентності:

1)      здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях;

2)      здатність бути критичним і самокритичним;

3)      здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;

4)      навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;

5)      здатність до адаптації та дії в новій ситуації;

6)      здатність працювати в команді;

7)      здатність навчатися і оволодівати сучасними знаннями;

8)      здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;

9)      знання української літературної мови, ділового (професійного) дискурсу на рідній мові.

фахові компетентності:

1)      здатність розрізняти основні етапи становлення і розвитку інформаційних агентств, визначати їх роль і місце у процесах глобалізації ЗМІ;

2)      уміння визначати жанри новинної журналістики та створювати матеріали для національних та локальних інформаційних агентств, враховуючи структурні принципи побудови «телеграфних» повідомлень;

3)      здатність розуміти й усвідомлювати роль, функції і значення журналістики в процесі формування громадської думки;

4)      здатність створювати різножанровий і різноформатний вербальний, візуальний, аудіальний журналістський продукт, спираючись на  набуті знання, уміння і навички з теорії, методики і практики  журналістської творчості (за видами ЗМІ);

5)      здатність виконувати обов’язки творчого працівника на посадах ведучого, кореспондента, оглядача, коментатора, журналіста та ін. (за видами ЗМІ);

6)      знання специфіки Інтернет-журналістики в контексті розвитку електронних ЗМІ, особливостей функціонування віртуальної редакції  інтернет-медіа.

Очікувані програмні результати навчання. Студент уміє:

-                     застосувати на практиці свої знання, отримані в курсі;

-                     шукати та відбирати новини для інформаційних агентств;

-                     збирати необхідну для написання  матеріалів інформацію;

-                     вмотивовано користуватися різними джерелами інформації;

-                     визначити жанр майбутнього матеріалу для інформаційного агентства;

-                     сформувати його структуру, включивши всі обов’язкові елементи;

-                     вміти писати повідомлення для інформаційних агентств та готувати матеріали в інших жанрах;

-                     вміти готувати бекграунд та підбирати для цього інформацію;

-                     володіти основами редагування матеріалів інформаційних агентств;

-                     вміти адаптувати повідомлення інформаційного агентства до потреб аудиторії, співвіднісши його з інтересами потенційних споживачів інформації.