Предметом вивчення навчальної дисципліни є методологія і методи наукових досліджень у галузі педагогіки, основні етапи науково-педагогічного дослідження, їх особливості.
Програма навчальної дисципліни складається з наступних змістових модулів:
1. Методологічні основи науково-педагогічних досліджень.
2. Методологічні засади та понятійний аппарат педагогічного дослідження.
3. Методи науково-теоретичного дослідження у педагогіці.
4. Емпіричні методи у педагогіці. Педагогічний експеримент.
Метою
викладання навчальної дисципліни «Методологія педагогічних досліджень» –
формування у майбутніх викладачів методологічної культури та цілісної системи
знань, умінь і навичок з організації і проведення науково-дослідної роботу у
галузі педагогіки.
Завдання вивчення дисципліни: формувати загальні та фахові компетентності майбутнього фахівця, а саме:
Здатність самостійно планувати, здійснювати та аналізувати результати емпіричних досліджень.
Уміння проводити класифікацію інформаційних джерел наукових досліджень. Працювати з сучасними бібліографічними і реферативними базами даних, а також наукометричними платформами (наприклад, Sсорus, Web оf Sсіеnсе, Wеb оf Knovledge, РubМеd, Маthеmatics, Sрrіngеr, Аgrіs, GeoRef та ін.).
Здатність презентувати і захищати результати інноваційної комплексної професійної діяльності.
У процесі вивчення курсу важливо зосередити увагу на засвоєнні знань з таких питань: особливості наукового пізнання; концептуальні підходи у сучасній педагогіці; логіка та методика наукового дослідження; науковий апарат дослідження.
Підвищенню ефективності семінарських занять сприятиме передбачене програмою виконання індивідуальних навчально-дослідницьких завдань.
Під час семінарських занять, індивідуальної навчально-дослідницької та
самостійної роботи студенти оволодівають такими уміннями і навичками:
1) обирати (пропонувати, формулювати) тему науково-педагогічного дослідження;
2) формулювати об'єкт, предмет, мету, завдання, гіпотезу дослідження;
3) добирати комплекс методів, адекватних меті й завданням дослідження;
4) користуватися методами соціометрії, математичної статистики для обробки результатів дослідження;
5) здійснювати науково-педагогічне дослідження у вигляді магістерської роботи та статті.
Підвищенню ефективності семінарських занять сприятиме передбачене програмою виконання навчально-дослідницьких завдань, зокрема, підготовка наукової статті, складання тез, анотацій до наукової статті, підготовка плану-проспекту магістерського дослідження; проведення анкетування та інтерв'ю.
- Учитель: Ірина Пущина
- Учитель: Анастасія Сомова