Предметом вивчення навчальної дисципліни є методологія і методи наукових досліджень у галузі педагогіки, основні етапи науково-педагогічного дослідження, їх особливості.

Програма навчальної дисципліни складається з наступних змістових модулів:

1. Методологічні основи науково-педагогічних досліджень.

2. Методологічні засади та понятійний аппарат педагогічного дослідження.

3. Методи науково-теоретичного дослідження у педагогіці.

4. Емпіричні методи у педагогіці. Педагогічний експеримент.

Метою викладання навчальної дисципліни «Методологія педагогічних досліджень» – формування у майбутніх викладачів методологічної культури та цілісної системи знань, умінь і навичок з організації і проведення науково-дослідної роботу у галузі педагогіки.

 Завдання вивчення дисципліни: формувати загальні та фахові компетентності майбутнього фахівця, а саме:

Здатність самостійно планувати, здійснювати та аналізувати результати емпіричних досліджень.

Уміння проводити класифікацію інформаційних джерел наукових досліджень. Працювати з сучасними бібліографічними і реферативними базами даних, а також наукометричними платформами (наприклад, Sсорus, Web оf Sсіеnсе, Wеb оf Knovledge, РubМеd, Маthеmatics, Sрrіngеr, Аgrіs, GeoRef та ін.).

Здатність презентувати і захищати результати інноваційної комплексної професійної діяльності.

У процесі вивчення курсу важливо зосередити увагу на засвоєнні знань з таких питань: особливості наукового пізнання; концептуальні підходи у сучасній педагогіці; логіка та методика наукового дослідження; науковий апарат дослідження.

Підвищенню ефективності семінарських занять сприятиме передбачене програмою виконання індивідуальних навчально-дослідницьких завдань.

Під час семінарських занять, індивідуальної навчально-дослідницької та

самостійної роботи студенти оволодівають такими уміннями і навичками:

1)   обирати (пропонувати, формулювати) тему науково-педагогічного дослідження;

2)   формулювати об'єкт, предмет, мету, завдання, гіпотезу дослідження;

3)   добирати комплекс методів, адекватних меті й завданням дослідження;

4)      користуватися методами соціометрії, математичної статистики для обробки результатів дослідження;

5)    здійснювати науково-педагогічне дослідження у вигляді магістерської роботи та статті.

Підвищенню ефективності семінарських занять сприятиме передбачене програмою виконання навчально-дослідницьких завдань, зокрема, підготовка наукової статті, складання тез, анотацій до наукової статті, підготовка плану-проспекту магістерського дослідження; проведення анкетування та інтерв'ю.