Студентам варто вивчити саме цю навчальну дисципліну, оскільки майбутні працівники засобів масової комунікації повинні знати умови виникнення, етапи становлення та шляхи розвитку вітчизняної журналістики.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є основні явища та особливості масово-інформаційної діяльності в кожний конкретний період української історії.. У процесі вивчення дисципліни закладається усвідомлення того, що історія журналістики є невід’ємною частиною становлення української державності, незалежного політичного мислення й культури.
Метою викладання навчальної дисципліни «Історія української журналістики» є засвоєння системи знань про теоретико-методологічні засади періодизації історії української журналістики, основні віхи її розвитку та діяльність провідних українських журналістів і публіцистів в історичному контексті.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні у результаті вивчення навчальної дисципліни отримати такі компетентності:
Загальні компетентності:
ЗК04.Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК08.Здатність навчатися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК09.Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК10.Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різновиди та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Фахові компетентності:
СК01. Здатність застосовувати знання зі сфери соціальних комунікацій у своїй професійній діяльності.
СК02. Здатність формувати інформаційний контент.
СК07. Здатність формувати інформаційний контент у сфері економіки, права, культури та мистецтва, соціальних питань та інших видів діяльності.
Результати навчання, формування яких забезпечує вивчення дисципліни. Студент повинен уміти:
ПР02. Застосовувати знання зі сфери предметної спеціалізації для створення інформаційного продукту чи для проведення інформаційної акції.
ПР04. Виконувати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних джерел.
ПР08. Виокремлювати у виробничих ситуаціях факти, події, відомості, процеси, про які бракує знань, і розкривати способи та джерела здобування тих знань.
ПР13. Передбачати реакцію аудиторії на інформаційний продукт чи на інформаційні акції, зважаючи на положення й методи соціально-комунікаційних наук.
ПР14. Генерувати інформаційний контент за заданою темою з використанням доступних, а також обовʼязкових джерел інформації.
- Викладач: Панченко Світлана