Студентам варто вивчити саме цю навчальну дисципліну, оскільки майбутні працівники засобів масової комунікації повинні знати основи функціонування медіа, систему засобів масової інформації, особливості журналістської професії.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є сутність журналістської професії, певне уявлення про журналістику як багатогранне  та невід’ємне явище сучасного життя. У процесі вивчення дисципліни закладається базис для опанування інших професійно орієнтованих дисциплін, розуміння журналістики як цілісної системи.

 Метою викладання навчальної дисципліни «Вступ до спеціальності», є ознайомлення студентів  із  теоретичними основами журналістики, усвідомлення першокурсниками ключових понять та процесів  у  масовоінформаційній  сфері,  засвоєння  знань  із  першооснов журналістської  діяльності  в  її  історичних  та  сучасних  формах,  вироблення практичних навичок аналізу чужого журналістського продукту та створення власних медіаматеріалів. 
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні у результаті вивчення навчальної дисципліни отримати такі компетентності: 
Загальні компетентності: 
ЗК02. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. 
ЗК04.Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. 
  ЗК08.Здатність навчатися і оволодівати сучасними знаннями. 
Фахові компетентності:
СК01. Здатність застосовувати знання зі сфери соціальних комунікацій у своїй професійній діяльності. 
СК02. Здатність формувати інформаційний контент. 
СК03. Здатність створювати медіапродукт. 
Результати навчання, формування яких забезпечує вивчення дисципліни. Студент повинен уміти:
ПР04. Виконувати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних джерел. 
   ПР08. Виокремлювати у виробничих ситуаціях факти, події, відомості, процеси, про які бракує знань, і розкривати способи та джерела здобування тих знань. 
ПР13. Передбачати реакцію аудиторії на інформаційний продукт чи на інформаційні акції, зважаючи на положення й методи соціально-комунікаційних наук. 
ПР14. Генерувати інформаційний контент за заданою темою з використанням доступних, а також обовʼязкових джерел інформації.
ПР15. Створювати грамотний медіапродукт на задану тему, визначеного жанру, з урахуванням каналу поширення чи платформи оприлюднення