Програма вивчення навчальної дисципліни «Вступ до спеціальності» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів спеціальності 061 «Журналістика».
Предметом вивчення навчальної дисципліни є сутність журналістської професії, певне уявлення про журналістику як багатогранне та невід’ємне явище сучасного життя. У процесі вивчення дисципліни закладається базис для опанування інших професійно орієнтованих дисциплін, розуміння журналістики як цілісної системи знань, умінь і навичок.
Мета курсу: ознайомлення студентів із теоретичними основами журналістики, усвідомлення першокурсниками ключових понять та
процесів у цій комунікативній сфері, засвоєння знань із першооснов
журналістської діяльності в її історичних та сучасних формах, вироблення практичних навичок аналізу чужого журналістського продукту та створення власних медіаматеріалів.
Основними завданнями вивчення дисципліни є:
- ознайомити студентів із поняттям журналістики як масово-інформаційної діяльності, соціального інституту, різновиду, неофіційної влади, форми пропаганди та комунікації;
- розкрити сутність загальних та соціальних функції журналістики; познайомити першокурсників із витоками журналістської діяльності та історичними віхами становлення та розвитку журналістської освіти в Україні і світі;
- окреслити соціальний та професійний портрети журналіста;
- розкрити сутність поняття «масова інформація» як базової категорії журналістики, її головних ознак, рівнів та форм;
- розглянути джерела й методи збору суспільно-значущої інформації, їх класифікації;
- забезпечити засвоєння студентами поняття «громадська думка», її ознак та етапів формування;
- познайомити першокурсників з принципами соціальної позиції журналіста, його соціальною відповідальністю та професійною компетентністю;
- розкрити сутність понять «ефективність» та «дієвість» журналістської діяльності;
- забезпечити розуміння преси, радіо, телебачення й електронних медіа як взаємопов'язаних елементів системи ЗМІ.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати:
загальні компетентності:
Здатність навчатися і оволодівати сучасними знаннями.
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях.
фахові компетентності:
Здатність застосовувати знання зі сфери соціальних комунікацій у своїй професійній діяльності.
Здатність формувати інформаційний контент.
Здатність створювати медіапродукт.
- Викладач: Панченко Світлана