Предметом вивчення навчальної дисципліни є неврологічні порушення, їх етіологія, патогенетичні механізми виникнення, симптоми та синдроми ураження різних відділів нервової системи, а також методи діагностики.

Програманавчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

1. Предмет, завдання  невропатології, зв'язок дисципліни з дефектологією. Будова й функції нервової системи та їх порушення.

2. Етіологія, патогенез поширених неврологічних порушень. Неврологічні симптоми та синдроми.

 Метою викладання навчальної дисципліни «Невропатологія» є формування у  студентів системи знань про причини, механізми та види порушень нервової системи людини та опанування практичних діагностичних навичок, необхідних для науково обґрунтованого здійснення корекційної логопедичної допомоги у загальноосвітніх та медичних  закладах.

Завдання вивчення дисципліни:

1) Формування у студентів спеціальних наукових знань з основ невропатології.

2) Ознайомлення  студентів з методами медико-педагогічного обстеження неврологічних пацієнтів та особливостями протікання найбільш поширених неврологічних захворювань у дітей та дорослих.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні отримати:

- загальні компетентності:  здатність до абстрактного мислення, здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел аналізу та синтезу здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми, здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів діяльності).

- фахові компетентності: здатність вивчення психофізичних, особистісних, поведінкових особливостей людей різного віку; закономірностей нормального та патологічного розвитку дітей в онтогенезі; здатність вивчення етіопатогенезу, механізмів та симптоматики кожного мовленнєвого дефекту, визначення первинності – вторинності порушень мовлення (мислення); уміння діагностувати загальний психофізичний розвиток людини, стан компонентів її мовленнєвої системи; уміння організувати співпрацю з іншим персоналом (педагогічним, психологічним, медичним, соціальним) закладу, родиною логопата.