Предметом вивчення навчальної дисципліни є неврологічні порушення, їх етіологія, патогенетичні механізми виникнення, симптоми та синдроми ураження різних відділів нервової системи, а також методи діагностики.
Програманавчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1. Предмет, завдання невропатології, зв'язок дисципліни з дефектологією. Будова й функції нервової системи та їх порушення.
2. Етіологія, патогенез поширених неврологічних порушень. Неврологічні симптоми та синдроми.
Метою викладання навчальної дисципліни «Невропатологія» є формування у студентів системи знань про причини, механізми та види порушень нервової системи людини та опанування практичних діагностичних навичок, необхідних для науково обґрунтованого здійснення корекційної логопедичної допомоги у загальноосвітніх та медичних закладах.
Завдання вивчення дисципліни:
1) Формування у студентів спеціальних наукових знань з основ невропатології.
2) Ознайомлення студентів з методами медико-педагогічного обстеження неврологічних пацієнтів та особливостями протікання найбільш поширених неврологічних захворювань у дітей та дорослих.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні отримати:
- загальні компетентності: здатність до абстрактного мислення, здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел аналізу та синтезу здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми, здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів діяльності).
- фахові компетентності: здатність вивчення психофізичних, особистісних, поведінкових особливостей людей різного віку; закономірностей нормального та патологічного розвитку дітей в онтогенезі; здатність вивчення етіопатогенезу, механізмів та симптоматики кожного мовленнєвого дефекту, визначення первинності – вторинності порушень мовлення (мислення); уміння діагностувати загальний психофізичний розвиток людини, стан компонентів її мовленнєвої системи; уміння організувати співпрацю з іншим персоналом (педагогічним, психологічним, медичним, соціальним) закладу, родиною логопата.
- Учитель: Анна Івахненко
- Учитель: Ольга Ковальова