спеціальність: _123 - Комп’ютерна інженерія_
освітня програма (спеціалізація) _ Комп’ютерні системи та мережі_
мова навчання_____українська_______________________________________________
Предметом вивчення навчальної дисципліни є закономірності випадкових явищ та їх використання для побудови стохастичних моделей.___________________________________________
Міждисциплінарні зв’язки: дисципліни, що передують вивченню цієї дисципліни – «Вища математика»; дисципліни, вивчення яких спирається на цю дисципліну – «Моделювання систем», «Системи підтримки прийняття проектних рішень».
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1. Теорія ймовірностей
2. Математична статистика.
Мета викладання дисципліни полягає у наступному:
· ознайомлення з основами теорії ймовірностей та математичної статистики;
· формування у студентів базових теоретичних знань та практичних навичок розв’язання задач теорії ймовірностей та математичної статистики;
· розвиток логічного та алгоритмічного мислення;
· набуття уміння самостійного розширення знань у галузі теорії ймовірностей та математичної статистики і проведення статистичного збору та аналізу даних у прикладних задачах;
· підвищення загального рівня математичної культури студентів.
· вивчення основних понять, положень та ключових теорем теорії ймовірностей та математичної статистики;
· формування математичної бази з метою формалізації інженерних задач та оволодіння математичними методами їх розв’язання;
· виробити у студентів уміння виконувати статистичний аналіз зібраний даних, застосовувати основні методи теорії ймовірностей та математичної статистики для розв’язання і дослідження прикладних задач.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати загальні компетентності:
– здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу;
– здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
– здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
– здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;
– навички міжособистісної взаємодії;
– вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми;
– здатність працювати в команді;
– здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя;
фахові компетентності:
– здатність здійснювати статистичний збір та ймовірнісний аналіз науково-статистичної інформації, вітчизняного і зарубіжного досвіду по тематиці дослідження;
– здатність розробки і дослідження теоретичних моделей об’єктів професійної діяльності;
– здатність проводити аналіз результатів проведення експериментів, здійснювати вибір оптимальних рішень, готувати і складати огляди, звіти та наукові публікації;
– здатність демонструвати і використовувати знання сучасних комп’ютерних та інформаційних технологій та інструментів інженерних і наукових досліджень, розрахунків, обробки та аналізу даних, моделювання та оптимізації;
– здатність оформляти отримані робочі результати у вигляді презентацій, науково-технічних звітів;
– здатність вирішувати проблеми у галузі комп’ютерних та інформаційних технологій, визначати обмеження цих технологій;
– здатність аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати, обґрунтовувати та захищати прийняті рішення.
Очікувані програмні результати навчання.
Знати:
· основні поняття і теореми теорії ймовірностей;
· основні методи знаходження ймовірностей випадкових величин;
· основні закони розподілу випадкових величин;
· граничні теореми теорії ймовірностей;
· основні поняття математичної статистики;
· основні методи статистичного опису результатів спостереження;
· основні методи перевірки статистичних гіпотез;
· елементи дисперсійного аналізу;
· елементи теорії регресії і кореляції;
· знати новітні технології в галузі комп’ютерної інженерії та розуміти вплив технічних рішень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному контексті.
Вміти:
· визначати ймовірності складних подій;
· аналізувати дискретні і неперервні випадкові величини;
· застосовувати статистичні методи до обробки й аналізу даних і приймати на основі цього обґрунтовані рішення;
· застосовувати знання для ідентифікації, формулювання і розв’язування технічних задач спеціальності, використовуючи методи, що є найбільш придатними для досягнення поставлених цілей;
· розв’язувати задачі аналізу та синтезу засобів, характерних для спеціальності;
· системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей;
· здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач комп’ютерної інженерії;
· ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди;
· поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів;
· оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення.
- Учитель: Тетяна Левицька