спеціальність:                                            _123 - Комп’ютерна інженерія_

освітня програма (спеціалізація)           _ Комп’ютерні системи та мережі_

мова навчання_____українська_______________________________________________

Предметом вивчення  навчальної дисципліни є  закономірності випадкових явищ та їх використання для побудови стохастичних моделей.___________________________________________

 Міждисциплінарні зв’язки: дисципліни, що передують вивченню цієї дисципліни – «Вища математика»; дисципліни, вивчення яких спирається на цю дисципліну – «Моделювання систем», «Системи підтримки прийняття проектних рішень».

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

1. Теорія ймовірностей

2. Математична статистика.

 

Мета викладання дисципліни полягає у наступному:

·        ознайомлення з основами теорії ймовірностей та математичної статистики;

·        формування у студентів базових теоретичних знань та практичних навичок розв’язання задач теорії ймовірностей та математичної статистики;

·        розвиток логічного та алгоритмічного мислення;

·        набуття уміння самостійного розширення знань у галузі теорії ймовірностей та математичної статистики і проведення статистичного збору та аналізу даних у прикладних задачах;

·        підвищення загального рівня математичної культури студентів.

Завдання:

·        вивчення основних понять, положень та ключових теорем теорії ймовірностей та математичної статистики;

·        формування математичної бази з метою формалізації  інженерних задач та оволодіння математичними методами їх розв’язання;

·        виробити у студентів уміння виконувати статистичний аналіз зібраний даних, застосовувати основні методи теорії ймовірностей та математичної статистики для розвязання і дослідження прикладних задач.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати загальні компетентності:

–        здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу;

–        здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;

–        здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;

–        здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;

–        навички міжособистісної взаємодії;

–        вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми;

–        здатність працювати в команді;

–        здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя;

фахові компетентності:

–       здатність здійснювати статистичний збір та ймовірнісний аналіз науково-статистичної інформації, вітчизняного і зарубіжного досвіду по тематиці дослідження;

–       здатність розробки і дослідження теоретичних моделей об’єктів професійної діяльності;

–       здатність проводити аналіз результатів проведення експериментів, здійснювати вибір оптимальних рішень, готувати і складати огляди, звіти та наукові публікації;

–       здатність демонструвати і використовувати знання сучасних комп’ютерних та інформаційних технологій та інструментів інженерних і наукових досліджень, розрахунків, обробки та аналізу даних, моделювання та оптимізації;

–       здатність оформляти отримані робочі результати у вигляді презентацій, науково-технічних звітів;

–        здатність вирішувати проблеми у галузі комп’ютерних та інформаційних технологій, визначати обмеження цих технологій;

–        здатність аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати, обґрунтовувати та захищати прийняті рішення.

 

Очікувані програмні результати навчання.

Знати:

·       основні поняття і теореми теорії ймовірностей;

·       основні методи знаходження ймовірностей випадкових величин;

·       основні закони розподілу випадкових величин;

·       граничні теореми теорії ймовірностей;

·       основні поняття математичної статистики;

·       основні методи статистичного опису результатів спостереження;

·       основні методи перевірки статистичних гіпотез;

·       елементи дисперсійного аналізу;

·       елементи теорії регресії і кореляції;

·       знати новітні технології в галузі комп’ютерної інженерії та розуміти вплив технічних рішень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному контексті.

Вміти:

·       визначати ймовірності складних подій;

·       аналізувати дискретні і неперервні випадкові величини;

·       застосовувати статистичні методи до обробки й аналізу даних і приймати на основі цього обґрунтовані рішення;

·       застосовувати знання для ідентифікації, формулювання і розв’язування технічних задач спеціальності, використовуючи методи, що є найбільш придатними для досягнення поставлених цілей;

·       розв’язувати задачі аналізу та синтезу засобів, характерних для спеціальності;

·       системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей;

·       здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач комп’ютерної інженерії;

·       ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди;

·       поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів;

·       оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення.