МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЗАПОРІЗЬКА ПОЛІТЕХНІКА»

 

Кафедра ______________________«Дизайн»___________________________

(найменування кафедри)

 

 

 

СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

______ППВС01"РОБОТА В ГРАФІЧНИХ МАТЕРІАЛАХ"____

(назва навчальної дисципліни)

 

Освітня програма: ______________"Графічний дизайн"________________________

(назва освітньої програми)

 

Спеціальність: _____________________022 «Дизайн»______________________________

(найменування спеціальності)

 

Галузь знань: _______________02 «Культура і мистецтво» ________________________

(найменування галузі знань)

 

Ступінь вищої освіти: ___________________бакалавр________________________________

(назва ступеня вищої освіти)

 

 

 

 

 

 

 

Затверджено на засіданні кафедри

_____________ «Дизайн» _____________

(найменування кафедри)

 

Протокол №____ від _________________ р.

 

 

 

 

 

м. Запоріжжя __2020__

1. Загальна інформація

Назва дисципліни

ППВС01"робота в графічних матеріалах", цикл професійної підготовки, цикл дисциплін вільного вибору студента.

Рівень вищої освіти

Перший (бакалаврський) рівень

Викладач

Пантус Ніна Михайлівна, старший викладач

Контактна інформація викладача

Телефон кафедри 0617698509, телефон викладача 067 7507264, E-mail викладача pantus_n@ukr.net

Час і місце проведення навчальної дисципліни

Предметна аудиторія кафедри №498а

Обсяг дисципліни

Кількість годин 90, кредитів 3, розподіл годин (практичні 28, самостійна робота 64, вид контролю залік

Консультації

Згідно з графіком консультацій

2. Пререквізіти і постреквізіти навчальної дисципліни

Перелік дисциплін, вивчення яких має передувати дисципліні - Академічний рисунок, Академічний живопис, Основи композиції та кольорознавства, Основи композиції та формоутворення, Основи формоутворення, Комп’ютерні технології в графічному дизайні.

 

Компетентності, які полегшують засвоєння дисципліни:

ЗК1. Здатність до аналізу та синтезу.

ЗК2. Здатність застосовувати знання на практиці.

ЗК3. Здатність застосовувати базові знання професії на практиці.

ЗК4. Здатність усно та письмово спілкуватися рідною й іноземною мовами.

ЗК5. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

ЗК6. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями.

ЗК7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК8. Здатність генерувати нові ідеї (творчість, креативність).

ЗК9.Знання вітчизняної історії, економіки й права, розуміння причинно-наслідкових зв’язків розвитку суспільства й уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності.

ЗК10. Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

ЗК11. Здатність працювати в команді.

ЗК12. Здатність розробляти та управляти проектами.

 

Перелік дисциплін, для вивчення яких є обов'язковими знання, здобуті при вивченні цієї дисципліни: Проектування, Дипломування.

3.      Характеристика навчальної дисципліни

Дисципліна «Робота в графічних матеріалах» дає набуття знань та одержання початкових проектно-графічних навичок роботи в графічних матеріалах, формування творчої думки, почуття гармонії, поглибленого розуміння графічних засобів виразності й графічно-площинної композиції.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати

загальні компетентності:

ЗК1. Здатність до аналізу та синтезу.

ЗК2. Здатність застосовувати знання на практиці.

ЗК3. Здатність застосовувати базові знання професії на практиці.

ЗК4. Здатність усно та письмово спілкуватися рідною й іноземною мовами.

ЗК5. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

ЗК6. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями.

ЗК7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК8. Здатність генерувати нові ідеї (творчість, креативність).

ЗК9.Знання вітчизняної історії, економіки й права, розуміння причинно-наслідкових зв’язків розвитку суспільства й уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності.

ЗК10. Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

ЗК11. Здатність працювати в команді.

ЗК12. Здатність розробляти та управляти проектами.

фахові компетентності:

ФК1. Здатність і готовність розробляти комплексні типові, нетипові дизайн-проекти, дизайн-об’єкти з їх макетно-зразковим, проектно-документаційним, презентаційним супроводом.

ФК2. Здатність і готовність виявляти, аналізувати та формулювати вимоги до дизайн-об’єктів, визначати особливості їх функціонування, використання.

ФК6. Здатність і готовність розробляти оригінальні художні образи дизайн-об’єктів.

ФК7. Здатність виконувати стилізацію, інтерпретацію та трансформацію об’єктів (джерел) творчого натхнення під час розробки ідей дизайн-об’єктів, дизайн-проектів.

ФК8. Здатність і готовність розробляти художні рішення дизайн-об’єктів, дизайн-проектів за правилами, законами композиції.

ФК9. Здатність і готовність виконувати ескізи дизайн-об’єктів, дизайн-проектів засобами малюнку й живопису, художньої графіки, образотворчими засобами і техніками, за допомогою комп’ютерних технологій та графічних редакторів.

ФК10. Здатність і готовність розробляти та виконувати проектно-технічні рішення дизайн-об’єктів, дизайн-проектів та конструкторську документацію в регламентовано-нормативній відповідності.

ФК11. Здатність визначати властивості та формулювати вимоги до дизайн-об’єктів, дизайн-проектів.

ФК12. Здатність і готовність розробляти дизайн-об’єкти, дизайн-проекти різного призначення, для різних умов виготовлення (промислове, індивідуальне).

ФК18. Здатність до компетентного вирішення професійних питань усіх етапів і складових процесу проектування у графічному дизайні.

ФК19. Здатність створювати оригінал-макети друкованої рекламно-інформаційної продукції в електронному вигляді за допомогою графічних комп’ютерних програм.

 

результати навчання:

ПРН1. Знання і розуміння наукових засад організації, модернізації, впровадження новітніх технологій у сфері дизайну.

ПРН2. Застосування культури мислення, уміння узагальнювати, аналізувати і

синтезувати інформацію в професійній діяльності.

ПРН3. Знання та розуміння законодавчих та галузевих нормативних документів.

ПРН4. Застосування в практиці дизайну методики використання виразних можливостей різних видів матеріалів, інноваційних методів і технологій.

ПРН5. Застосування методик використання апаратних і програмних засобів комп’ютерних технологій та концептуального проектування об’єктів дизайну

з урахуванням функціональних та естетичних вимог, а також методики проведення передпроектного аналізу всіх впливових факторів проектування

та формування авторської концепції проекту.

ПРН6. Знання специфіки пошуку інформації в різних джерелах для вирішення завдань спеціальності.

ПРН7. Застосування вмінь ефективно працювати як індивідуально, так і в складі команди.

ПРН8. Оцінка отриманих результатів та аргументований захист прийнятих рішень.

ПРН9. Застосування вмінь спілкуватися, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.

ПРН10. Застосовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях

на засадах толерантності, діалогу і співробітництва.

ПРН11. Застосування вмінь приймати обґрунтовані управлінські та технологічні рішення.

ПРН12. Застосування вмінь брати відповідальність на себе, забезпечувати ефективну співпрацю в команді.

ПРН13. Застосування сучасних методик і технологій автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів.

ПРН15. Застосування знань про всі етапи дизайну предметно-просторового середовища (передпроектний аналіз вихідної ситуації, пакет проектно-кошторисної документації, розрахунково-графічна частина, робочі креслення, візуалізація, макет, конструктивні вузли, співпраця з іншими фахівцями під час реалізації, візуальна промоція дизайн-продукції).

ПРН16. Застосування вмінь здійснювати дизайн на всіх етапах проектування і реалізації.

ПРН18. Застосовувати знання та вміння здійснювати дизайн виставково-експозиційних комплексів (дизайн виставок і ярмарок, виставково-експозиційних стендів, збірно-розбірних модульних елементів, вхідних груп

громадських об’єктів, вітрин, вивісок).

ПРН19. Розуміння необхідності навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.

 

4.      Мета вивчення навчальної дисципліни

Метою викладання дисципліни дисципліни «Робота в графічних матеріалах» є оволодіння початковими проектно-графічними навичками роботи в різноманітних графічних матеріалах. Розвиток творчого мислення та почуття гармонії, поглиблене розуміння застосування графічних засобів виразності й графічно-площинної композиції.

 

5.      Завдання вивчення дисципліни

Завдання вивчення навчальної дисципліни «Робота в графічних матеріалах» є:

− опанування основних закономірностей різновидів графічних засобів виразності;

− освоєння методів та можливостей вирішення творчих задач за допомогою графічних матеріалів і технік;

− уміння визначати оптимальний вибір графічних засобів для розкриття авторського задуму;

− професійно застосовувати теоретичні знання для вирішення конкретних практичних завдань;

− використовувати можливості варіативного використання графічних технік і художніх прийомів у процесі створення об’єкту графічного дизайну;

− уміння застосовувати графічні засоби виразності відповідно до творчого задуму;

− професійно використовувати можливості графічних матеріалів і технік;

− самостійно здійснювати вибір графічних засобів відповідно до поставленого творчого завдання;

− набути знання про найбільш ефективні методи візуальної виразності.

 

6.      Зміст навчальної дисципліни

Теми практичних занять.

МОДУЛЬ 1

Змістовий модуль 1. Пошук різноманітних засобів графічної виразності при виконанні графічної композиції на тему «Тематичний натюрморт».

 

Тема1. Крапка як засіб виразності композиції у графічній композиції «Тематичний натюрморт». (туш)

Тема2. Лінія як засіб виразності композиції у графічній композиції «Тематичний натюрморт». (олівець, вуголь, соус, сангіна )

Тема3. Площина як засіб виразності композиції у графічній композиції «Тематичний натюрморт». (туш, акварель, гуашь)

Тема4. Крапка, лінія, площина як засіб виразності композиції у графічній композиції «Тематичний натюрморт». (олівець, кольорові олівці, туш, акварель, гуашь)

 

Змістовий модуль 2. Пошук різноманітних засобів графічної виразності при виконанні графічної композиції на тему «Міський пейзаж».

 

Тема1. Крапка як засіб виразності композиції у графічній композиції «Міський пейзаж». (туш)

Тема2. Лінія як засіб виразності композиції у графічній композиції «Міський пейзаж». (олівець, вуголь, соус, сангіна )

Тема3. Площина як засіб виразності композиції у графічній композиції «Міський пейзаж». (туш, акварель, гуашь)

Тема4. Крапка, лінія, площина як засіб виразності композиції у графічній композиції «Міський пейзаж». (олівець, кольорові олівці, туш, акварель, гуашь)

 

 

7.      План вивчення навчальної дисципліни

№ тижня

Назва теми

Форми організації навчання

Кількість годин

1.

Тема1. Крапка як засіб виразності композиції у графічній композиції «Тематичний натюрморт» (туш).

практичні

2 год.

2.

Тема2. Лінія як засіб виразності композиції у графічній композиції «Тематичний натюрморт». (олівець, вуголь, соус, сангіна ).

практичні

2 год.

3, 4.

Тема3. Площина як засіб виразності композиції у графічній композиції «Тематичний натюрморт». (туш, акварель, гуашь).

практичні

4 год.

5, 6

Тема4. Крапка, лінія, площина як засіб виразності композиції у графічній композиції «Тематичний натюрморт». (олівець, кольорові олівці, туш, акварель, гуашь).

практичні

4 год.

7,8

Тема5. Крапка як засіб виразності композиції у графічній композиції «Міський пейзаж». (туш).

практичні

2 год.

9,10

Тема 6. Лінія як засіб виразності композиції у графічній композиції «Міський пейзаж». (олівець, вуголь, соус, сангіна ).

практичні

4 год.

11,12

Тема7. Площина як засіб виразності композиції у графічній композиції «Міський пейзаж». (туш, акварель, гуашь).

практичні

4 год.

13,14

Тема 8. Крапка, лінія, площина як засіб виразності композиції у графічній композиції «Міський пейзаж». (олівець, кольорові олівці, туш, акварель, гуашь).

практичні

4 год.

8.      Самостійна робота

Тема1. Крапка як засіб виразності композиції у графічній композиції «Тематичний натюрморт» (туш).

Тема2. Лінія як засіб виразності композиції у графічній композиції «Тематичний натюрморт». (олівець, вуголь, соус, сангіна ).

Тема3.Площина як засіб виразності композиції у графічній композиції «Тематичний натюрморт». (туш, акварель, гуашь).

Тема4. Крапка, лінія, площина як засіб виразності композиції у графічній композиції «Тематичний натюрморт». (олівець, кольорові олівці, туш, акварель, гуашь).

Тема5. Крапка як засіб виразності композиції у графічній композиції «Міський пейзаж». (туш).

Тема 6. Лінія як засіб виразності композиції у графічній композиції «Міський пейзаж». (олівець, вуголь, соус, сангіна ).

Тема7. Площина як засіб виразності композиції у графічній композиції «Міський пейзаж». (туш, акварель, гуашь).

Тема 8. Крапка, лінія, площина як засіб виразності композиції у графічній композиції «Міський пейзаж». (олівець, кольорові олівці, туш, акварель, гуашь).

 

9.      Система та критерії оцінювання курсу

Види контролю: поточний, рубіжний, підсумковий.

Форми контролю: усне опитування на практичних заняттях, поточний перегляд робіт, підсумковий перегляд робіт.

 

Рубіжні етапи контролю, теоретичних і практичних знань, здійснюються у формі індивідуального перегляду та оцінки виконаних вправ і ескізних пошуків з методичним розглядом та аналізом виконаної практичної роботи.

 

Розподіл балів, які отримують студенти

Приклад для заліку

Приклад для заліку

Поточне тестування та самостійна робота

Сума

Змістовий модуль №1

Змістовий модуль № 2

Т1

Т2

Т3

Т4

Т5

Т6

Т7

Т8

100

10

10

15

15

10

10

15

15

 

Т1, Т2 ... Т9 – теми змістових модулів.

 

Шкала оцінювання: національна та ECTS

Сума балів за всі види навчальної діяльності

Оцінка ECTS

Оцінка за національною шкалою

для екзамену, курсового проекту (роботи), практики

для заліку

90 — 100

А

відмінно 

 

 

зараховано

85-89

В

добре

75-84

С

70-74

D

задовільно

60-69

Е

35-59

FX

незадовільно з можливістю повторного складання

не зараховано з можливістю повторного складання

1-34

F

незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

 

 

10.  Політика курсу

Політика щодо дедлайнів та перескладання: Роботи, які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку (75% від можливої максимальної кількості балів за вид діяльності балів). Перескладання модулів відбувається за наявності поважних причин (наприклад, лікарняний).

Політика щодо академічної доброчесності: студент повинен дотримуватись засад академічної доброчесності. Не привласнювати авторство на чужий твір або на чуже відкриття, винахід чи раціоналізаторську пропозицію.

Політика щодо відвідування: Відвідування занять є обов’язковим компонентом оцінювання. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, працевлаштування, міжнародне стажування) навчання може відбуватись в онлайн формі за погодженням із керівником курсу.

 

11.  Рекомендована література

  1. Бесчастнов,  Н. П. Графика натюрморта [Текст]: учебное пособие для вузов / Н. П. Бесчастнов//Изобразительное искусство М : Владос, 2008 255 с.
  2. Лесняк, В. И. Графический дизайн (основы профессии) [Текст] /  В. И. Лесняк IndexMarket, 2011 415 с.
  3. Логан, Френк Учебник рисования карандашом и пером  [Текст] / Френк Логан; пер. с англ. Т.В. Лихач – 2-е изд. – Минск : Попурри, 2014 – 216с.
  4. Бляхер А. П. Особенности методики подготовки специалистов в области дизайна плаката, книги и станковой графики / А. П. Бляхер, В. Я. Шевченко, О. А. Юрченко // Харьковская школа дизайна. – Москва : ВНИИТЭ, 1992. – С. 96–105.
  5. 3. Богомольний Н. Я. Техніка офорта / Н. Я. Богомольний, А. В. Чебикін. – Київ : Вища школа, 1978. – 144 с.
  6. 4. В’юник А. Українська графіка XI – початку XX ст. : альбом / А. В’юник. – Київ : Мистецтво, 1994.
  7. 5. Виппер Б. Р. Введение в историческое изучение искусства / Б. Р. Вип.    пер. – Москва : Изобразительное искусство, 1985.
  8. 6. Гончаров А. Д. Об искусстве графики / А. Д. Гончаров. – Москва, 1960.
  9. 7. Гончарук В. М. Вітчизняні стародруки у зібранні Державного музею книги і друкарства УРСР : каталог / В. М. Гончарук. – Київ : Час, 1991.
  10. 8. Горбенко А. А. Акварельная живопись для архитекторов / А. А. Гор-
  11.     бенко. – Київ : Будівельник, 1982.
  12. 9. Журов А. П. Гравюра на дереве / А. П. Журов, Е. М. Третьякова. –М. : Искусство, 1977.
  13. 10. Звонцов В. М. Офорт / В. М. Звонцов, В. И. Шистко. – Москва : Искусство, 1971.
  14. 11. Книга и графика. – Москва : Наука, 1972.
  15. 12. Логвин Г. Н. З глибин. Гравюри українських стародруків
  16.        XVI–XVIII ст. / Г. Н. Логвин. – Київ,1990.
  17. 13. Нестеренко П. В. Міста і культура України в екслібрисі і малій графіці
  18.        / П. В. Нестеренко. – Київ, 2001.
  19. 14. Таранов Н. Н. Основы учебного рисунка и производственной графики
  20.        / Н. Н. Таранов. – Львов : Свит, 1992.
  21. 15. Турова В. В. Что такое гравюра / В. В. Турова. – Москва : Изобразитель- ное искусство, 1986.
  22. 16. Яковлєв М. І. Основи формування професійного мислення художників графічного дизайну / М. І. Яковлєв // Технічна естетика і дизайн : міжвідомчий науково-технічний збірник / відп. ред. М. І. Яковлєв. – Київ : Віпол, 2004. – Вип. 3–4. – С. 181–185.

 

 

1.      Інформаційні ресурси

              1.                       Сидоренко, В. Ф. Эстетические концепции в дизайне XX века. Эстетика различия: смысл и абсурд [Електронний ресурс] / Владимир Филиппович Сидоренко // Промета. — Режим доступу : http://hoster.metod.ru:8082/prometa/ colleague/11/1/1  

              2.                       Техническая эстетика [Електронний ресурс] // Википедия : свободная энциклопедия. — Режим доступу : http://ru.wikipedia.org/wiki/ Техническая_ эстетика.htm  

              3.                       Difference between Product Design and Industrial Design [Електронний ресурс] // Design magazine and resource «Core77». — Режим доступу : http://www.core77.com/ubb/Forum4/HTML/000694.html

              4.                       We need a new understanding of «industrial design» [Електронний ресурс] // Journal «Design Week». — Режим доступу : http://www.designweek.co.uk/industry-voice/we-need-a-new-understanding-of-industrial-design/3037629.article