МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЗАПОРІЗЬКА ПОЛІТЕХНІКА»
Кафедра ______________________«Дизайн»___________________________
(найменування кафедри)
СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
________________ ППВВ06 "ПРОЕКТНА ГРАФІКА"___________________
(назва навчальної дисципліни)
Освітня програма: _________“Дизайн промислових виробів і об’єктів”__________
(назва освітньої програми)
Спеціальність: _____________________022 «Дизайн»______________________________
(найменування спеціальності)
Галузь знань: _______________02 «Культура і мистецтво» ________________________
(найменування галузі знань)
Ступінь вищої освіти: ___________________бакалавр________________________________
(назва ступеня вищої освіти)
|
Затверджено на засіданні кафедри _____________ «Дизайн» _____________ (найменування кафедри)
Протокол №____ від _________________ р. |
м. Запоріжжя __2020__
1. Загальна інформація |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Назва дисципліни |
ППВВ06 "Проектна графіка", цикл професійної підготовки, цикл дисциплін вільного вибору студента. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Рівень вищої освіти |
Перший (бакалаврський) рівень |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Викладач |
Пантус Ніна Михайлівна, старший викладач |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Контактна інформація викладача |
Телефон кафедри 0617698509, телефон викладача 067 7507264, E-mail викладача pantus_n@ukr.net |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Час і місце проведення навчальної дисципліни |
Предметна аудиторія кафедри №498а |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Обсяг дисципліни |
Кількість годин 90, кредитів 3, розподіл годин (практичні 28, самостійна робота 60, вид контролю залік) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Консультації |
Згідно з графіком консультацій |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Пререквізіти і постреквізіти навчальної дисципліни |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Перелік дисциплін, вивчення яких має передувати дисципліні - Академічний рисунок, Академічний живопис, Основи композиції та кольорознавства, Основи композиції та формоутворення, Основи формоутворення, Комп’ютерні технології в графічному дизайні.
Компетентності, які полегшують засвоєння дисципліни: ЗК1. Здатність до аналізу та синтезу. ЗК2. Здатність застосовувати знання на практиці. ЗК3. Здатність застосовувати базові знання професії на практиці. ЗК4. Здатність усно та письмово спілкуватися рідною й іноземною мовами. ЗК5. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. ЗК6. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями. ЗК7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК8. Здатність генерувати нові ідеї (творчість, креативність). ЗК9.Знання вітчизняної історії, економіки й права, розуміння причинно-наслідкових зв’язків розвитку суспільства й уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності. ЗК10. Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК11. Здатність працювати в команді. ЗК12. Здатність розробляти та управляти проектами.
Перелік дисциплін, для вивчення яких є обов'язковими знання, здобуті при вивченні цієї дисципліни: Проектування, Дипломування. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Характеристика навчальної дисципліни |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Дисципліна «Проектна графіка» формує у студентів професійні вміння та навичоки виконання графічних зображень відносно методики процесу проектування, виховує високу культуру, творчого відношення до проектної діяльності, спроможності переконливо довести особисту концепцію, вміти знайти і відобразити композиційно-пластичні та колористичні преваги виробів які проектуються.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати загальні компетентності: ЗК1. Здатність до аналізу та синтезу. ЗК2. Здатність застосовувати знання на практиці. ЗК3. Здатність застосовувати базові знання професії на практиці. ЗК4. Здатність усно та письмово спілкуватися рідною й іноземною мовами. ЗК5. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. ЗК6. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями. ЗК7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК8. Здатність генерувати нові ідеї (творчість, креативність). ЗК9.Знання вітчизняної історії, економіки й права, розуміння причинно-наслідкових зв’язків розвитку суспільства й уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності. ЗК10. Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК11. Здатність працювати в команді. ЗК12. Здатність розробляти та управляти проектами. фахові компетентності: ФК1. Здатність і готовність розробляти комплексні типові, нетипові дизайн-проекти, дизайн-об’єкти з їх макетно-зразковим, проектно-документаційним, презентаційним супроводом. ФК2. Здатність і готовність виявляти, аналізувати та формулювати вимоги до дизайн-об’єктів, визначати особливості їх функціонування, використання. ФК6. Здатність і готовність розробляти оригінальні художні образи дизайн-об’єктів. ФК7. Здатність виконувати стилізацію, інтерпретацію та трансформацію об’єктів (джерел) творчого натхнення під час розробки ідей дизайн-об’єктів, дизайн-проектів. ФК8. Здатність і готовність розробляти художні рішення дизайн-об’єктів, дизайн-проектів за правилами, законами композиції. ФК9. Здатність і готовність виконувати ескізи дизайн-об’єктів, дизайн-проектів засобами малюнку й живопису, художньої графіки, образотворчими засобами і техніками, за допомогою комп’ютерних технологій та графічних редакторів. ФК10. Здатність і готовність розробляти та виконувати проектно-технічні рішення дизайн-об’єктів, дизайн-проектів та конструкторську документацію в регламентовано-нормативній відповідності. ФК11. Здатність визначати властивості та формулювати вимоги до дизайн-об’єктів, дизайн-проектів. ФК12. Здатність і готовність розробляти дизайн-об’єкти, дизайн-проекти різного призначення, для різних умов виготовлення (промислове, індивідуальне). ФК18. Здатність до компетентного вирішення професійних питань усіх етапів і складових процесу проектування у графічному дизайні. ФК19. Здатність створювати оригінал-макети друкованої рекламно-інформаційної продукції в електронному вигляді за допомогою графічних комп’ютерних програм.
результати навчання: ПРН1. Знання і розуміння наукових засад організації, модернізації, впровадження новітніх технологій у сфері дизайну. ПРН2. Застосування культури мислення, уміння узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в професійній діяльності. ПРН3. Знання та розуміння законодавчих та галузевих нормативних документів. ПРН4. Застосування в практиці дизайну методики використання виразних можливостей різних видів матеріалів, інноваційних методів і технологій. ПРН5. Застосування методик використання апаратних і програмних засобів комп’ютерних технологій та концептуального проектування об’єктів дизайну з урахуванням функціональних та естетичних вимог, а також методики проведення передпроектного аналізу всіх впливових факторів проектування та формування авторської концепції проекту. ПРН6. Знання специфіки пошуку інформації в різних джерелах для вирішення завдань спеціальності. ПРН7. Застосування вмінь ефективно працювати як індивідуально, так і в складі команди. ПРН8. Оцінка отриманих результатів та аргументований захист прийнятих рішень. ПРН9. Застосування вмінь спілкуватися, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов. ПРН10. Застосовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва. ПРН11. Застосування вмінь приймати обґрунтовані управлінські та технологічні рішення. ПРН12. Застосування вмінь брати відповідальність на себе, забезпечувати ефективну співпрацю в команді. ПРН13. Застосування сучасних методик і технологій автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів. ПРН15. Застосування знань про всі етапи дизайну предметно-просторового середовища (передпроектний аналіз вихідної ситуації, пакет проектно-кошторисної документації, розрахунково-графічна частина, робочі креслення, візуалізація, макет, конструктивні вузли, співпраця з іншими фахівцями під час реалізації, візуальна промоція дизайн-продукції). ПРН16. Застосування вмінь здійснювати дизайн на всіх етапах проектування і реалізації. ПРН18. Застосовувати знання та вміння здійснювати дизайн виставково-експозиційних комплексів (дизайн виставок і ярмарок, виставково-експозиційних стендів, збірно-розбірних модульних елементів, вхідних груп громадських об’єктів, вітрин, вивісок). ПРН19. Розуміння необхідності навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Мета вивчення навчальної дисципліни |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Метою викладання дисципліни дисципліни «Проектна графіка» є формування у студентів професійних вмінь та навичок виконання графічних зображень відносно методики процесу проектування, виховання високої культури, творчого відношення до проектної діяльності, спроможності переконливо довести особисту концепцію, вміти знайти і відобразити композиційно-пластичні та колористичні преваги виробів які проектуються.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Завдання вивчення дисципліни |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Завданням вивчення навчальної дисципліни «Проектна графіка» є: вміння оцінювати графічне зображення як доступний специфічний емоційний засіб спілкування в колективі (в системі проектант-замовник), а також знання і володіння методом графічного зображення, переконливо довести своє бажання до високого рівня проектних пропозицій. Вивчання різновидів проектно-графічної мови, сучасних графічних технологій, матеріалів та інструментів, виконання переліку практичних завдань, які сприяють фаховій підготовці у процесі проектування. Оволодіння студентами матеріалу курсу «Проектна графіка», дозволяє реалізувати в процесі навчання вимоги до підготовки кадрів, які зафіксовані у кваліфікаційній характеристиці.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Зміст навчальної дисципліни |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Теми практичних занять. МОДУЛЬ 1 Змістовий модуль 1. Графічне зображення автомобіля відповідно стадіям Проектування
Тема 1. Лінійно-графічний ескіз з макету транспортного засобу дипломної роботи. Тема 2. Копія з дизайнерської графіки лінійно-графічного зображення автомобіля. Тема 3. Лінійно-тоновий ескіз з макету транспортного засобу дипломної роботи. Тема 4. Копія з дизайнерської графіки лінійно-тонового зображення автомобіля з деякою моделіровкою об’єма. Тема 5. Демонстраційний ескіз з макету транспортного засобу дипломної роботи. Тема 6. Копія з дизайнерської графіки демонстраційного ескізу зображення автомобіля. Тема 7. Демонстраційна графіка з макету транспортного засобу дипломної роботи. Тема 8. Копія з дизайнерської демонстраційної графіки зображення автомобіля. Тема 9. Копія стилізованого зображення людини (модулор, начерк, ескіз, демонстраційна графіка). Тема 10. Копія креслення автомобіля (з компоновочною схемою та ергономічною схемою). Тема 11. Копія графічних схем трансформації автомобіля.
Змістовий модуль 2. Графічне зображення власного пректа транспортного засобу відповідно етапам проектування.
Тема 1. Лінійно-графічний ескіз власного проекта транспортного засоба. Тема 2. Лінійно-тоновий ескіз власного проекта транспортного засоба. Тема 3. Демонстраційний ескіз з власного проекта транспортного засоба. Тема 4. Демонстраційна графіка власного проекта транспортного засоба. Тема 5. Розробка «Скейтч-бука».
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. План вивчення навчальної дисципліни |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
№ тижня |
Назва теми |
|
Кількість годин |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
Тема 1. Лінійно-графічний ескіз з макету транспортного засобу дипломної роботи. |
практичні |
2 год. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 |
Тема 3. Лінійно-тоновий ескіз з макету транспортного засобу дипломної роботи. |
практичні |
2 год. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3,4 |
Тема 5. Демонстраційний ескіз з макету транспортного засобу дипломної роботи. |
практичні |
4 год. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5,6 |
Тема 7. Демонстраційна графіка з макету транспортного засобу дипломної роботи.
|
практичні |
4 год. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 |
Тема 1. Лінійно-графічний ескіз власного проекта транспортного засоба. |
практичні |
2 год. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8.9 |
Лінійно-тоновий ескіз власного проекта транспортного засоба. |
практичні |
4 год. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10,11 |
Демонстраційний ескіз з власного проекта транспортного засоба. |
практичні |
4 год. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12,13,14 |
Демонстраційна графіка власного проекта транспортного засоба.
|
практичні |
6 год. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. Самостійна робота |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Змістовий модуль 1. Тема 2. Копія з дизайнерської графіки лінійно-графічного зображення автомобіля. Тема 4. Копія з дизайнерської графіки лінійно-тонового зображення автомобіля з деякою моделіровкою об’єма. Тема 6. Копія з дизайнерської графіки демонстраційного ескізу зображення автомобіля. Тема 8. Копія з дизайнерської демонстраційної графіки зображення автомобіля. Тема 9. Копія стилізованого зображення людини (модулор, начерк, ескіз, демонстраційна графіка). Тема 10. Копія креслення автомобіля (з компоновочною схемою та ергономічною схемою). Тема 11. Копія графічних схем трансформації автомобіля. Змістовий модуль 2. Тема 5. Розробка «Скейтч-бука».
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. Система та критерії оцінювання курсу |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Види контролю: поточний, рубіжний, підсумковий. Форми контролю: усне опитування на практичних заняттях, поточний перегляд робіт, підсумковий перегляд робіт.
Рубіжні етапи контролю, теоретичних і практичних знань, здійснюються у формі індивідуального перегляду та оцінки виконаних вправ і ескізних пошуків з методичним розглядом та аналізом виконаної практичної роботи.
Розподіл балів, які отримують студенти Приклад для заліку Приклад для заліку
Т1, Т2 ... Т9 – теми змістових модулів.
Шкала оцінювання: національна та ECTS
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. Політика курсу |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Політика щодо дедлайнів та перескладання: Роботи, які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку (75% від можливої максимальної кількості балів за вид діяльності балів). Перескладання модулів відбувається за наявності поважних причин (наприклад, лікарняний). Політика щодо академічної доброчесності: студент повинен дотримуватись засад академічної доброчесності. Не привласнювати авторство на чужий твір або на чуже відкриття, винахід чи раціоналізаторську пропозицію. Політика щодо відвідування: Відвідування занять є обов’язковим компонентом оцінювання. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, працевлаштування, міжнародне стажування) навчання може відбуватись в онлайн формі за погодженням із керівником курсу. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. Рекомендована література |
ХПИ, 2005. – 56с.
посіб. / Хулиан Фернандо , Хесус Альбаррасин. – М.: АРТ-Родник, 2006. – 224 с.
|
1. Інформаційні ресурси |
1. Техническая эстетика [Електронний ресурс] // Википедия : свободная энциклопедия. — Режим доступу : http://ru.wikipedia.org/wiki/ Техническая_ эстетика.htm 2. Difference between Product Design and Industrial Design [Електронний ресурс] // Design magazine and resource «Core77». — Режим доступу : http://www.core77.com/ubb/Forum4/HTML/000694.html 3. We need a new understanding of «industrial design» [Електронний ресурс] // Journal «Design Week». — Режим доступу : http://www.designweek.co.uk/industry-voice/we-need-a-new-understanding-of-industrial-design/3037629.article
|
- Викладач: Пантус Ніна