Мета викладання дисципліни. Програма спрямована на досягнення компе-тенцій в галузі історико-літературного процесу ХVІІI–ХІХ ст. в Західній Європі та США здобувачами вищої освіти. Вона реалізується шляхом досягнення таких цілей:
Практична: долучити здобувачів вищої освіти до культурної скарбниці людства, всесвітнього літературного процесу, збагатити їхній духовний світ, підвищити їхній загальнокультурний рівень.
Освітня: сформувати у здобувачів вищої освіти чіткі знання та уявлення про основні соціокультурні та естетичні характеристики літературного процесу ХVІІI–ХІХ ст. в Західній Європі та США, про специфіку художнього мислення, світоглядних орієнтацій і творчих здобутків письменників.
Пізнавальна: залучати здобувачів вищої освіти до таких академічних видів діяльності, як аналіз художнього тексту, сприяти у них розширенню культурних горизонтів.
Розвиваюча: допомагати здобувачам вищої освіти у формуванні літературознавчої компетенції з метою розвитку їх особистої мотивації (цінностей, ідеалів), стимулювати позитивне ставлення до вивчення літератури, формування естетичного смаку, високої читацької культури.
Соціокультурна: дати уявлення здобувачам вищої освіти про соціокультурний контекст доби ХVІІI–ХІХ ст., розвинути їхню культурологічну компетенцію.
Завдання вивчення дисципліни. Задля досягнення компетенцій в галузі історико-літературного процесу ХVІІI–ХІХ ст. в Західній Європі та США програма реалізується шляхом досягнення таких цілей:
1) ознайомити здобувачів вищої освіти із загальними закономірностями та специфікою розвитку літературного процесу ХVІІI–ХІХ ст.в Західній Європі та США;
2) ознайомити здобувачів вищої освіти з творами видатних представників літературного процесу означеного періоду та з сучасними концепціями у вивченні творчості цих письменників;
3) сформувати у здобувачів вищої освіти чітку систему уявлень про етапи життєвого та творчого шляху найбільш видатних митців, поетику та естетику визначних художніх творів зазначеної доби;
4) сформувати уявлення у здобувачів вищої освіти про закономірності взаємодії загальних тенденцій, національного і особистого начала в літературному процесі;
5) дати уявлення про формування літературних жанрів, еволюцію художньої форми.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти повинен отримати такі компетенції:
а) загальні компетентності
1) знати основні закономірності та особливості розвитку літературного процесу в Західній Європі ХVІІI–ХІХ ст.;
2) знати основні відомості про життєвий та творчий шлях визначних письменників, специфіку поетики та стилю їхніх творів;
3) знати ідейно-смислову своєрідність та художні особливості найбільш визначних літературних творів означеної доби.
б) фахові компетентності
1) вміти розглядати літературний процес в культурному контексті епохи;
2) вміти аналізувати літературні твори у єдності форми та змісту;
3) вміти користуватися довідковою та критичною літературою (літературними енциклопедіями, словниками, бібліографічними довідниками);
4) вміти реферувати і конспектувати критичну літературу.
Ви можете знайти нас в Google Classroom
Історія
зарубіжної літератури https://classroom.google.com/c/MTQ2NTk4NDc5MTkx?cjc=5r3xnpm код доступу: 5r3xnpm
- Учитель: Ганна Костенко
- Учитель: Кирил Тарасенко