Історія української державності – це не 30 років незалежності. Історія державотворення України налічує тисячі років.

Україна – єдина законна спадкоємиця Київської Русі, Козацької Держави, правонаступниця Української Народної Республіки й Української Держави Гетьмана Павла Скоропадського. Наша країна має багаті традиції законотворчості, писемності, дипломатії та славетні військові традиції.

Деякі державні традиції українців беруть своє коріння ще з середньовічної Київської Русі. З того часу походять деякі вагомі атрибути нашої держави сьогодні: знак тризуба, який став Державним гербом України; назва нашої грошової одиниці; м. Київ – політичний і культурний центр Київської Русі, яке залишається політичним і культурним центром сучасної України.

Запропонована дисципліна дасть змогу сформувати системні загальні знання з історії українського державотворення як частини світового простору, зокрема головних історичних етапів, ключових подій, персоналій, основних державотворчих здобутків Допоможе розуміти місце і роль державності в історії людства, вивчити досвід поколінь та історичні уроки розвитку Української держави. Студенти навчаться визначати значення боротьби українського народу за її відродження та збереження, а також розуміти особливості національного державотворення, традиції української державності.

Мета курсудати студентам знання з історії українського державотворення, зосередившись на найбільш актуальних проблемах.

Загальні компетентності: Здатності розуміти місце і роль держави в структурі людської життєдіяльності, вирізняти етапи, традиції, принципи,  покладені в основу теорії і практики українського державотворення, розуміти причини зародження та становлення держави на українських землях від античних протодержавних утворень до її сучасних форм та перспектив її подальшої трансформації, протидіяти антиукраїнській прорашистській пропаганді у повсякденному житті.

Результати навчання: Аналізувати та порівнювати, встановлювати взаємний зв'язок між загальноєвропейським та українським процесами державотворення, виважено, аргументовано розглядати контраверсійні і суперечливі теми, обстоювати власні погляди на проблеми державотворення, демонструвати розуміння логіки історичного процесу, обґрунтовувати та структурувати знання з історії боротьби українського народу за власну державність, їх історичні норми, особливості функціонування з використанням понятійного апарату, працювати з теоретичними та науково-методичними джерелами (зокремацифровими), знаходити, обробляти, систематизувати й застосовувати в освітній діяльностісучаснунауковуінформацію, бібліографію,комп’ютерні технології.