Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Історія України» складена на підставі освітньо-професійних програм вищої освіти за відповідними напрямами підготовки.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є історичне минуле України.
Міждисциплінарні зв’язки: вивчення дисципліни спирається на знання, отримані у середній школі в процесі вивчення дисциплін «Історія України», «Всесвітня історія», «Історія рідного краю»; дисципліни, вивчення яких спирається на цю дисципліну – «Історія української культури», «Філософія», «Соціологія», «Політологія», «Країнознавство».
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1. Стародавня та ранньофеодальна історія України. .
2. Україна в період розвинутого середньовіччя.
3. Період козацької державності.
4. Українські землі в Нові часи.
5. Україна в першій половині ХХ ст.
6. Україна в другій половині ХХ ст.
7. Сучасна Україна.
1. Мета та завдання навчальної дисципліни
1.1. Метою викладання навчальної дисципліни «Історія України» є формування у студентів базових теоретичних знань з актуальних проблем політичної, економічної та соціальної історії України. Зробити наголос на найбільш актуальних проблемах української історії:
- історії виникнення і розвитку людського суспільства на українських землях;
- зародження перших форм державності на території України ;
- хронології державотворчих принципів та періодизації історичного процесу ;
- витоках української нації та її місці у загальнолюдській історії ;
- періодах національно-державного відродження в Україні ;
- процесах побудови суверенної держави: в минулому та сьогодні ;
- діяльності історичних осіб, політичних партій та громадських організацій.
1.2.Завдання вивчення дисципліни
Завдання: сформувати системні загальні знання з Історії України як частини загальноєвропейського історичного та цивілізаційного простору, зокрема головних етапів, ключових подій, персоналій, політичних, соціальних та міліарних здобутків. Розуміти місце і роль історичних наук в структурі людської життєдіяльності; вивчити досвід поколінь та історичні уроки розвитку суспільства, людини, держави; сприяти виробленню високих гуманістичних, духовно-культурних ідеалів, морально-етичних та естетичних критеріїв і принципів життєдіяльності; розуміти цінність і необхідність збереження історичного доробку людства та української нації.
- Учитель: Борис Бровко
- Учитель: Тетяна Васильчук
- Учитель: Микола Дєдков
- Учитель: Дмитро Мозуленко
- Учитель: Галина Сигида
- Учитель: Ірина Спудка
- Учитель: Володимир Чоп
- Учитель: Ольга Чумаченко
- Учитель: Георгій Шаповалов