Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Історія України» складена  на підставі освітньо-професійних програм вищої освіти за відповідними напрямами підготовки.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є історичне минуле України.

Міждисциплінарні зв’язки: вивчення дисципліни спирається на знання, отримані у середній школі в процесі вивчення дисциплін «Історія України», «Всесвітня історія», «Історія рідного краю»; дисципліни, вивчення яких спирається на цю дисципліну – «Історія української культури», «Філософія», «Соціологія», «Політологія», «Країнознавство».

 

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

1. Стародавня та ранньофеодальна історія України. .

2. Україна в період розвинутого середньовіччя.

3. Період козацької державності.

4. Українські землі в Нові часи.

5. Україна в першій половині ХХ ст.

6. Україна в другій половині ХХ ст.

7. Сучасна Україна.

 

1. Мета та завдання навчальної дисципліни

1.1. Метою викладання навчальної дисципліни «Історія України» є формування у студентів базових теоретичних знань з актуальних проблем політичної, економічної та соціальної історії України. Зробити наголос  на найбільш актуальних проблемах української історії:

- історії виникнення і розвитку людського суспільства на українських землях;

- зародження перших форм державності на території України ;

- хронології державотворчих принципів та періодизації історичного процесу ;

- витоках української нації та її місці у загальнолюдській історії ;

- періодах національно-державного відродження в Україні ;

- процесах побудови суверенної держави: в минулому та сьогодні ;

- діяльності історичних осіб, політичних партій та громадських організацій. 

1.2.Завдання вивчення дисципліни

 

Завдання: сформувати системні загальні знання з Історії України як частини загальноєвропейського історичного та цивілізаційного простору, зокрема головних етапів, ключових подій, персоналій,  політичних, соціальних та міліарних здобутків. Розуміти місце і роль історичних наук в структурі людської життєдіяльності; вивчити досвід поколінь та історичні уроки розвитку суспільства, людини, держави; сприяти виробленню високих гуманістичних, духовно-культурних ідеалів, морально-етичних та естетичних критеріїв і принципів життєдіяльності;  розуміти цінність і необхідність збереження історичного доробку людства та української нації.