Мета вивчення навчальної дисципліни «Ціноутворення» – надання здобувачам вищої освіти теоретичних знань і практичних навичок з питань формування цін та розробки цінової політики.

Завдання вивчення дисципліни «Ціноутворення» – навчити розкриття теоретичних засад ціноутворення; методики формування цін та її окремих елементів; сутності методів ринкового ціноутворення; особливостей встановлення цін на зовнішньому ринку; методологічних підходів до розробки цінової політики та стратегії підприємства; цілей і методів державного регулювання цін та його впливу на економічні процеси.

  У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувачі вищої освіти повинні

знати:

-        визначення ціни та її класифікацію;

-        сутність функцій ціни;

-        загальні принципи ціноутворення в умовах ринку;

-        сутність і порядок розрахунку ціни виробництва, оптової (відпускної) ціни підприємства, роздрібної ціни;

-        методи ціноутворення;

-        сутність світових цін, прийнятий порядок їх розрахунку на різні групи товарів;

-        основні цілі цінової політики підприємства;

-        види цінових стратегій підприємства;

-        визначення та основні відмінності державного регулювання цін;

вміти:

-        розробляти гнучку тактику ціноутворення з урахуванням різнопланових факторів;

-        розрахувати ціни виробництва, оптові (відпускні) ціни підприємства та промисловості, роздрібні ціни;

-        скласти калькуляції роздрібної ціни;

-        визначати короткострокові, середньострокові та довгострокові цілі для розробки цінової стратегії;

-        розраховувати цільову ціну при зміні умов виробництва та реалізації;

-        встановлювати пріоритети в процесі розробки цінової стратегії;

-        розрахувати знижки з цін в залежності від обраних критеріїв;

-        розрахувати ціни, виходячи з витрат, попиту, конкуренції;

розрахувати ціни на продукцію, що експортується за кордон