1. Загальна інформація |
|
Нормативна навчальна дисципліна "Практичний курс другої іноземної мови(французька)"3-й рік підготовки відповідає робочому навчальному плану (код ОПП ПО2.1.1). |
|
Перший (бакалаврський) рівень
|
|
Мелещенко Анатолій Іванович, кандидат філологічних наук, доцент |
|
Телефон кафедри: 061 769 - 85 - 89, E-mail кафедри: kafedra_pereklad@zntu.edu.ua |
|
За розкладом |
|
Загальна кількість годин – 375, кредитів – 12,5. Із них: практичних -125, самосійна робота – 250. Вид контролю - екзамен |
|
Згідно з графіком консультацій
|
|
2. Пререквізіти і постреквізіти навчальної дисципліни |
|
Пререквізити: "Практичний курс другої іноземної мови(французька)"-2-й курс. Постреквізитти: "Практичний курс другої іноземної мови(французька)" - 4-й курс, теоретична граматика, лексикологія, стилістика, текстологія, перекладознавство |
|
3. Характеристика навчальної дисципліни |
|
Дисципліна є проміжною для будь-якої філологічної освіти в цілому та для германського мовознавства зокрема. Вона є продовженням для опанування всім курсом другої іноземної мови та всіма іншими дисциплінами германського мовознавства – як практичного(основна та друга іноземні мови),так і теоретичного порядку(вищеназвані дисципліни) Компетентності, яких набуває студент при вивченні. Загальні компетентності: оволодіння лінгвокраїнознавчими, соціокультурними і соціально-психологічними навичками, знаннями та вміннями, які забезпечують здатність та готовність особистості до міжкультурного діалогу; формування елементарних навичок комунікативної поведінки у сфері професійного спілкування (відповідно до сфери спілкування); рівень володіння другою іноземною мовою на кінець курсу наближається до рівня В-2, згідно із «Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти; формування толерантності;розширення свого філологічного кругозору, аналітичне ставлення до дійсності, вироблення належного мовленнєвого стилю освіченої людини, філософське розуміння законів природи і суспільства. Фахові компетентності: мовний аспект - володіння фонетичним, граматичним, лексичним матеріалом у межах передбаченої програмою тематики, необхідного для реалізації комунікативних інтенцій у відповідних сферах і ситуаціях спілкування; розвитку умінь і навичок читання оригінальних текстів, здатності точно й адекватно розуміти текст; знати близько 3600 лексичних одиниць (слів і зворотів) у межах пройденої тематики; мовленнєвий аспект: розвиток умінь і навичок монологічного, діалогічного та писемного мовлення; формування мовленнєвої поведінки, релевантної відповідній комунікативній ситуації; уміння сприймати й розуміти монологічні та діалогічні висловлювання носіїв мови в межах соціально-побутової, сімейної, соціально-культурної тематики в нормальному темпі мовлення; письмове оформлення своєї думки. |
|
4. Мета вивчення навчальної дисципліни |
|
Формувати у студентів загальні комунікативні мовленнєві компетенції (лінгвістичну, соціолінгвістичну і прагматичну) для забезпечення їхнього ефективного спілкування в академічному середовищі; сприяти у студентів розвитку здібностей до самооцінки та здатності до самостійного навчання, що дозволятиме їм продовжувати навчання в академічному і професійному середовищі як під час навчання у ВНЗ, так і після отримання диплома про вищу освіту. визначати позицію і точку зору мовця, розрізняти різні стилістичні регістри в усному та письмовому спілкуванні з друзями, незнайомцями, колегами, працедавцями і з людьми різного віку і соціального статусу, маючи при цьому різні наміри спілкування |
|
5. Завдання вивчення дисципліни |
|
Основними завданнями вивчення дисципліни є розвиток комунікативних та когнітивних навичок; розуміти основні ідеї та розпізнавати відповідну інформацію в ході обговорень, дебатів, офіційних доповідей, лекцій, бесід, що за темою пов'язані з навчанням і спеціальністю; розуміти тексти, пов'язані з навчанням та спеціальністю, з підручників та інших джерел, розуміти намір автора тексту і комунікативні наслідки висловлювання; визначати позицію і точку зору мовця, розрізняти різні стилістичні регістри в усному та письмовому спілкуванні з друзями, незнайомцями, колегами, працедавцями і з людьми різного віку і соціального статусу, маючи при цьому різні наміри спілкування. |
|
6. Зміст навчальної дисципліни |
|
Нормативний курс "Практичний курс другої іноземної мови(французька)"3-й рік підготовки належить до тих лінгвістичних дисциплін, які продовжують основи підготовки філологів-перекладачів з другої іноземної мови. Він структурується чотирма змістовими модулями: 1) "Les achats au supermarché. La jeunesse de la France. Le voyage" 2) " Les origines et les relations sociales. L’Hexagone. Les activités de la vie." 3) " Le travail. Les mass-media et la consummation. L’économie et l’industrie de la France." 4) "La France administrative. L’organisation étatique de la France. Le temps libre. Les associations" У першому модулі розглядаються такі проблеми, як покупки у супермаркеті, життя французької молоді і мандрівки тощо. У другому модулі концептуально важливими є походження і розвиток соціальних відносин, відомості про Францію як п’яту республіку,стиль життя сучасної французької родини. У третьому модулі оцінюється стан французької економіки на сучасному етапі, умови праці та відпочинку французів, свобода слова та французькі засоби мас-медіа і продукти споживання французької родини тощо. У четвертому модулі розглядаються адміністративне та державне устрій Франції, функціонування різних асоціацій та як французи проводять своє дозвілля |
- Викладач: Мелещенко Анатолій