МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЗАПОРІЗЬКА ПОЛІТЕХНІКА»
Кафедра ______________________«Дизайн»___________________________
(найменування кафедри)
СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
______ ППВС02 "ОСНОВИ ДОДРУКАРСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ"____
(назва навчальної дисципліни)
Освітня програма: ______________"Графічний дизайн"________________________
(назва освітньої програми)
Спеціальність: _____________________022 «Дизайн»______________________________
(найменування спеціальності)
Галузь знань: _______________02 «Культура і мистецтво» ________________________
(найменування галузі знань)
Ступінь вищої освіти: ___________________бакалавр________________________________
(назва ступеня вищої освіти)
|
Затверджено на засіданні кафедри _____________ «Дизайн» _____________ (найменування кафедри)
Протокол №____ від _________________ р. |
м. Запоріжжя __2020__
1. Загальна інформація |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Назва дисципліни |
ППН 07 « Основи додрукарської підготовки», цикл професійної підготовки, цикл дисциплін вільного вибору студента. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Рівень вищої освіти |
Перший (бакалаврський) рівень |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Викладач |
Пантус Ніна Михайлівна, старший викладач |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Контактна інформація викладача |
Телефон кафедри 0617698509, телефон викладача 067 7507264, E-mail викладача pantus_n@ukr.net |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Час і місце проведення навчальної дисципліни |
Предметна аудиторія кафедри №498а |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Обсяг дисципліни |
Кількість годин 90, кредитів 3, розподіл годин (практичні 30, самостійна робота 60, вид контролю залік |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Консультації |
Згідно з графіком консультацій |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Пререквізіти і постреквізіти навчальної дисципліни |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Перелік дисциплін, вивчення яких має передувати дисципліні - Академічний рисунок, Академічний живопис, Основи композиції та кольорознавства, Основи композиції та формоутворення, Основи формоутворення, Комп’ютерні технології в графічному дизайні.
Компетентності, які полегшують засвоєння дисципліни: ЗК1. Здатність до аналізу та синтезу. ЗК2. Здатність застосовувати знання на практиці. ЗК3. Здатність застосовувати базові знання професії на практиці. ЗК4. Здатність усно та письмово спілкуватися рідною й іноземною мовами. ЗК5. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. ЗК6. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями. ЗК7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК8. Здатність генерувати нові ідеї (творчість, креативність). ЗК9.Знання вітчизняної історії, економіки й права, розуміння причинно-наслідкових зв’язків розвитку суспільства й уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності. ЗК10. Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК11. Здатність працювати в команді. ЗК12. Здатність розробляти та управляти проектами.
Перелік дисциплін, для вивчення яких є обов'язковими знання, здобуті при вивченні цієї дисципліни: Проектування, Дипломування. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Характеристика навчальної дисципліни |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Дисципліна «Основи до друкарської підготовки» дає набуття базових знань закономірностей формоутворення і засобів композиції для створення різноманітних форм у зв'язку з вирішенням проектних завдань, освоєння візуальної мови, засобів зображення об'ємно-просторових структур, евристичних методів активізації проектного мислення, пошуку джерел виразності форми та способів втілення задумів, що складає базу розвитку професійного інтелекту майбутнього дизайнера.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати загальні компетентності: ЗК1. Здатність до аналізу та синтезу. ЗК2. Здатність застосовувати знання на практиці. ЗК3. Здатність застосовувати базові знання професії на практиці. ЗК4. Здатність усно та письмово спілкуватися рідною й іноземною мовами. ЗК5. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. ЗК6. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями. ЗК7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК8. Здатність генерувати нові ідеї (творчість, креативність). ЗК9.Знання вітчизняної історії, економіки й права, розуміння причинно-наслідкових зв’язків розвитку суспільства й уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності. ЗК10. Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК11. Здатність працювати в команді. ЗК12. Здатність розробляти та управляти проектами. фахові компетентності: ФК1. Здатність і готовність розробляти комплексні типові, нетипові дизайн-проекти, дизайн-об’єкти з їх макетно-зразковим, проектно-документаційним, презентаційним супроводом. ФК2. Здатність і готовність виявляти, аналізувати та формулювати вимоги до дизайн-об’єктів, визначати особливості їх функціонування, використання. ФК6. Здатність і готовність розробляти оригінальні художні образи дизайн-об’єктів. ФК7. Здатність виконувати стилізацію, інтерпретацію та трансформацію об’єктів (джерел) творчого натхнення під час розробки ідей дизайн-об’єктів, дизайн-проектів. ФК8. Здатність і готовність розробляти художні рішення дизайн-об’єктів, дизайн-проектів за правилами, законами композиції. ФК9. Здатність і готовність виконувати ескізи дизайн-об’єктів, дизайн-проектів засобами малюнку й живопису, художньої графіки, образотворчими засобами і техніками, за допомогою комп’ютерних технологій та графічних редакторів. ФК10. Здатність і готовність розробляти та виконувати проектно-технічні рішення дизайн-об’єктів, дизайн-проектів та конструкторську документацію в регламентовано-нормативній відповідності. ФК11. Здатність визначати властивості та формулювати вимоги до дизайн-об’єктів, дизайн-проектів. ФК12. Здатність і готовність розробляти дизайн-об’єкти, дизайн-проекти різного призначення, для різних умов виготовлення (промислове, індивідуальне). ФК18. Здатність до компетентного вирішення професійних питань усіх етапів і складових процесу проектування у графічному дизайні. ФК19. Здатність створювати оригінал-макети друкованої рекламно-інформаційної продукції в електронному вигляді за допомогою графічних комп’ютерних програм.
результати навчання: ПРН1. Знання і розуміння наукових засад організації, модернізації, впровадження новітніх технологій у сфері дизайну. ПРН2. Застосування культури мислення, уміння узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в професійній діяльності. ПРН3. Знання та розуміння законодавчих та галузевих нормативних документів. ПРН4. Застосування в практиці дизайну методики використання виразних можливостей різних видів матеріалів, інноваційних методів і технологій. ПРН5. Застосування методик використання апаратних і програмних засобів комп’ютерних технологій та концептуального проектування об’єктів дизайну з урахуванням функціональних та естетичних вимог, а також методики проведення передпроектного аналізу всіх впливових факторів проектування та формування авторської концепції проекту. ПРН6. Знання специфіки пошуку інформації в різних джерелах для вирішення завдань спеціальності. ПРН7. Застосування вмінь ефективно працювати як індивідуально, так і в складі команди. ПРН8. Оцінка отриманих результатів та аргументований захист прийнятих рішень. ПРН9. Застосування вмінь спілкуватися, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов. ПРН10. Застосовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва. ПРН11. Застосування вмінь приймати обґрунтовані управлінські та технологічні рішення. ПРН12. Застосування вмінь брати відповідальність на себе, забезпечувати ефективну співпрацю в команді. ПРН13. Застосування сучасних методик і технологій автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів. ПРН15. Застосування знань про всі етапи дизайну предметно-просторового середовища (передпроектний аналіз вихідної ситуації, пакет проектно-кошторисної документації, розрахунково-графічна частина, робочі креслення, візуалізація, макет, конструктивні вузли, співпраця з іншими фахівцями під час реалізації, візуальна промоція дизайн-продукції). ПРН16. Застосування вмінь здійснювати дизайн на всіх етапах проектування і реалізації. ПРН18. Застосовувати знання та вміння здійснювати дизайн виставково-експозиційних комплексів (дизайн виставок і ярмарок, виставково-експозиційних стендів, збірно-розбірних модульних елементів, вхідних груп громадських об’єктів, вітрин, вивісок). ПРН19. Розуміння необхідності навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Мета вивчення навчальної дисципліни |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Метою викладання дисципліни «Основи до друкарської підготовки» є здобуття студентами теоретичних та практичних знань у володінні сучасним графічним програмним забезпеченням, вміння застосовувати загальні закони композиції в дизайні друкованих видань та різних засобів візуальної комунікації.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Завдання вивчення дисципліни |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Завдання вивчення навчальної дисципліни «Основи додрукарської підготовки» є закладання теоретичних та практичних основ володіння програмним забезпеченням обробки графічних матеріалів для використання в галузі графічного дизайну, а саме у додрукарській підготовці: − уміння створювати оригінал-макети друкованої рекламно-інформаційної продукції в електронному вигляді за допомогою графічних комп’ютерних програм; − теоретично та практично опанувати методи додрукарської підготовки растрових, векторних і текстових об’єктів; − теоретично та практично засвоїти технічні особливості підготовки оригінал-макету друкованого видання з огляду на його формат і метод друкування; – готувати текстовий оригінал до подальшого його поліграфічного оформлення; – підготувати оригінал-макет зверстаних сторінок із застосуванням комп'ютерних видавничих систем різних модифікацій для подальшого його репродукування; – створювати монохромні та ілюстровані кольорові публікації, використовуючи відповідне програмне та апаратне забезпечення.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Зміст навчальної дисципліни |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Теми практичних занять. МОДУЛЬ 1 Змістовий
модуль 1. Поліграфічний процес.
Тема 1 Загальні відомості про поліграфічні процеси. Тема
2 Розроблення та макетування елементів графічного дизайну Тема 3 Колір і зображення. Тема 4 Фотографії та їх редагування. Тема 5 Ілюстрації їх створення і редагування.
Змістовий модуль 2. Технічні особливості верстки, Тема 1 Верстка документа. Тема 2 Додрукарська підготовка. Тема 3 Друк. Тема 4 Післядрукарська обробка.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. План вивчення навчальної дисципліни |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
№ тижня |
Назва теми |
|
Кількість годин |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. |
Загальні відомості про поліграфічні процеси. |
практичні |
2 год. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Розроблення та макетування
елементів графічного дизайну |
практичні |
2 год. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Колір і зображення. |
практичні |
2 год. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Фотографії та їх редагування. |
практичні |
2 год. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Ілюстрації їх створення і редагування. |
практичні |
2 год. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Верстка документа. |
практичні |
4 год. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. |
Додрукарська підготовка. |
практичні |
4 год. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Друк. |
практичні |
2 год. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Післядрукарська обробка. |
практичні |
4 год. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. Самостійна робота |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема 1. Загальні відомості про поліграфічні процеси. Огляд програм для верстки та дизайну. Етапи поліграфічного процесу. Основні види та способи друку поліграфічної продукції. Післядрукарські процеси. Огляд і порівняльний аналіз програм для верстки та дизайну – 4години . Тема 2. Розроблення та макетування елементів графічного дизайну і композиції або загальної концепції кінцевого поліграфічного виробу. Аналіз особливостей проектування друкованих видань різних видів. Загальні розуміння. Типи композиції. Основні поняття. Мова. Знаки. Елементи. Формат. Модульні сітки. Пропорції і формат. Розробити макет конкретного видання на основі модульної сітки – 4 години. Тема 3. Колір і зображення. Що таке колір і основні властивості кольору. Кольорові моделі. Управління кольором. Кольорові простори і профілі. Психологія кольору. Зображення. Семіологія, або семіотика. Відбір і використання зображень. Типи представлення зображень. Оволодіння прийомами роботи з кольором і зображенням – 4 години. Тема 4. Фотографії та їх редагування. Основні відомості про фотографії. Цифрові фотоапарати. Що необхідно враховувати, працюючи з фотографією. Де взяти фотографії. Налагодження комунікації між дизайнером і фотографом. Робота з зображеннями. Створення оптимізованих зображень – 4 години. Тема 5. Ілюстрації їх створення і редагування. Що таке ілюстрація. Ідеальний ілюстратор. З чого почати. Техніки. Процес роботи. Робота з чорновими ескізами макета. Підсумковий результат (оригінал-макети). Перед завершенням роботи. Розробка дизайну логотипу – 4 години. Тема 6. Основні
характеристики шрифту та робота з текстом. Розробка дизайну візитної картки – 8 години. Тема 7. Верстка документа. Створення нового документа. Редагування майстер-сторінок, застосування майстер-сторінок до сторінок документа. Додавання розділів для зміни нумерації сторінок, компонування сторінок, їх додавання й видалення. Розробка дизайну рекламного буклету – 10 годин. Тема 8. Додрукарська підготовка. Питання бюджету. Файли для друку: зображення і текст. Растрування. Приведення. Колір у друці. Підготовка видань до друку з використанням Adobe Acrobat Professional: PDF / X. Перевірка перед раструванням і сертифіковані PDF-файли. Спуск смуг. Пробні відбитки. Виготовлення друкованої форми. Розробка дизайну інформаційного бюлетеня – 10. Тема 9. Друк. Задруковуваний матеріал. Способи друку. Офсетний друк. Трафаретний друк. Ротогравюрний друк. Флексографія. Цифровий друк. Інші технології. Друкарські фарби. Можливі дефекти. Розробка дизайну фінальних PDF-портфоліо – 4 години. Тема 4. Післядрукарська обробка. Фальцювання та бігування. Обрізка. Висікання, перфорація і надсічка. Брошурувально-палітурні процеси. Інша обробка і ефекти. Підготовка та складання підсумкового контролю знань (залік). Презентація фінальних PDF-портфоліо – 8 годин.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. Система та критерії оцінювання курсу |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Види контролю: поточний, рубіжний, підсумковий. Форми контролю: усне опитування на практичних заняттях, поточний перегляд робіт, підсумковий перегляд робіт.
Рубіжні етапи контролю, теоретичних і практичних знань, здійснюються у формі індивідуального перегляду та оцінки виконаних вправ і ескізних пошуків з методичним розглядом та аналізом виконаної практичної роботи.
Розподіл балів, які отримують студенти Приклад для заліку Приклад для заліку
Т1, Т2 ... Т9 – теми змістових модулів.
Шкала оцінювання: національна та ECTS
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. Політика курсу |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Політика щодо дедлайнів та перескладання: Роботи, які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку (75% від можливої максимальної кількості балів за вид діяльності балів). Перескладання модулів відбувається за наявності поважних причин (наприклад, лікарняний). Політика щодо академічної доброчесності: студент повинен дотримуватись засад академічної доброчесності. Не привласнювати авторство на чужий твір або на чуже відкриття, винахід чи раціоналізаторську пропозицію, а також не використовувати у своїх працях чужого твору без посилання на автора. Політика щодо відвідування: Відвідування занять є обов’язковим компонентом оцінювання. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, працевлаштування, міжнародне стажування) навчання може відбуватись в он-лайн формі за погодженням із керівником курсу. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. Рекомендована література |
|
1. Інформаційні ресурси |
1. Болховитинова C. М. Композиция изданий: Особенности проектирования различных типов изданий : учебн. пособ. [Электронный ресурс] / С. М. Болховитиновой. — Режим доступа : http://www.hi–edu.ru/e–books/xbook095/01/index.html.
2.
Дубина
Н. Восемнадцать правил классической типографики [Электронный ресурс] / Н.
Дубина. — Режим доступа : http://compuart.ru/article. 3. Дубина Н. Особенности построения шрифтов [Электронный ресурс] / Н. Дубина. — Режим доступа : http://compuart.ru/article.aspx?id =8837&iid=365. 4. Дубина Н. Программы для просмотра и управления шрифтами [Электронный ресурс] / Н. Дубина. — Режим доступа : http://compuart.ru /article.aspx?id=8626&iid=353.
5.
Дубина
Н. Проектирование шрифтов и Sectio divina [Электронный ресурс] / Н. Дубина. — Режим доступа :
http://compuart.ru/article. 6. Дубина Н. Типографика — наука или искусство? [Электронный ресурс] / Н. Дубина. — Режим доступа : http://compuart.ru/article. aspx?id=8612&iid=352. 7. Дубина Н. Традиционная и электронная типографика [Электронный ресурс] / Н. Дубина. — Режим доступа : http://compuart.ru/Article. aspx?id=8739. 8. Дубина Н. Шрифтовые "гляделки" [Электронный ресурс] / Н. Ду-бина. — Режим доступа : http://compuart.ru/Article.aspx?id=14532. 9. Зуев Б. Типографика [Электронный ресурс] / Б. Зуев. — Режим доступа : http://compuart.ru/article.aspx?id=8628&iid=353. 10. Осетрова О. Шрифт в рекламном дизайне [Электронный ресурс] / О. Осетрова. — Режим доступа : http://www.relga.ru/Environ/WebObjects/tgu–www.woa/wa/Main?textid=574&level1=main&level2=articles. 11. Практикум по типографике [Электронный ресурс]. — Режим доступа : http://typo.mania.ru/typogr/index.htm. 12. Чуфаровский В. "Акцидентно" и почти "трафаретно" [Электронный ресурс] / В. Чуфаровский. — Режим доступа : http://compuart.ru/article. aspx?id=17908&iid=828. Шрифты и Интернет-технологии [Электронный ресурс]. — Режим доступа : http://compuart.ru/article.aspx?id=9125&iid=383.
|
- Учитель: Ніна Пантус