Метою викладання навчальної дисципліни «Інформаційна політика та безпека» є ознайомлення студентів з сутністю та основними складовими сучасної державної інформаційної політики, розгляд сучасних інформаційних загроз та методів протидії їм в інформаційній сфері.
Основні завдання вивчення дисципліни:
- розглянути закони, тенденції, закономірності розвитку інформаційно-комунікаційної сфери, а також інформаційні процеси, які віддзеркалюють інтереси особистості, суспільства і держави.
- окреслити вітчизняний досвід правового регулювання інформаційної сфери;
- проаналізувати основні напрями здійснення державної інформаційної політики в Україні й забезпечення інформаційної безпеки.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні отримати:
загальні компетентності:
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
Здатність працювати в команді.
Здатність навчатися і оволодівати сучасними знаннями.
Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
Знання української літературної мови, ділового (професійного) дискурсу на рідній мові.
фахові компетентності:
Здатність застосовувати знання зі сфери соціальних комунікацій у своїй професійній діяльності.
Здатність визначати, які фактори формують сучасну державну інформаційну політику.
Здатність аналізувати сучасні інформаційні загрози, застосовувати методи протидії їм в інформаційній сфері.
Здатність до провадження безпечної медіадіяльності.
Очікувані програмні результати навчання. Студент уміє:
- виконувати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних джерел;
- використовувати сучасні інформаційні й комунікаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних завдань;
- планувати свою діяльність та діяльність колективу з урахуванням цілей, обмежень та передбачуваних ризиків;
- координувати виконання особистого завдання із завданнями колег;
- виокремлювати у виробничих ситуаціях факти, події, відомості, процеси, про які бракує знань, і розкривати способи та джерела здобування тих знань;
- вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою;
- передбачати реакцію аудиторії на інформаційний продукт чи на інформаційні акції, зважаючи на положення й методи соціальнокомунікаційних наук;
- визначати, які фактори формують сучасну державну інформаційну політику;
- аналізувати сучасні інформаційні загрози, застосовувати методи протидії їм в інформаційній сфері;
- використовувати необхідні знання й технології для виходу з кризових комунікаційний ситуацій на засадах толерантності, діалогу й співробітництва.
- Викладач: Вікторія Леонідівна Погребна