Викл. А.М. Приходько

 Курс здійснюється відповідно освітньо-професійній програмі 035.041 «Германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська» спеціальності 035 «Філологія» денної форми навчання з підготовки бакалаврів, а також програма вивчення навчальної дисципліни «Друга іноземна мова (німецька)».

Курс вписуються в європейську систему вивчення іноземних мов середнього рівня В-1 в В-2 згідно із «Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання».

Викладання відбувається суворо за логікою двох головних підручників вивчення німецької мови на 4-му курсі бакалаврату:

● рівень В-1 / модуль 1: Perlmann-Balme M., Weers D, Schwab S. Em neu: Brücken­kurs. Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. München: Hueber, 2004 або 2008. 128 S.)

● рівень В-2 / модуль 2: Perlmann-Balme M., Weers D, Schwab S. Em neu: Hauptkurs. Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. München: Hueber, 2004 (2996, 2008). 168 S.).

Мета курсу: практична (формування загальнох мовленнєвої компетенції для забезпечення ефективного спілкування в академічному середовищі), пізнавальна (залучення студентів до таких академічних видів діяльності, які активізують і розвивають увесь спектр їхніх пізнавальних здібностей), соціокультурна (досягнення широкого розуміння важливих і різнопланових міжнародних соціокультурних проблем).

Формування та розвиток у студентів таких компетенціій:

• мовна: засвоєння граматичного та лексичного матеріалу в межах передбаченої програмою тематики, необхідного для реалізації комунікативного наміру у відповідних сферах і ситуаціях спілкування; розвитку уміння та навичок перекладу іноземною мовою текстів відповідного рівня складності (В-1 і В-2) та тематики (Brückenkurs і Hauptkurs);

• лінгвосоціокультурна: оволодіння лінгвокраїнознавчими, соціокультурними і соціопсихологічними навичками, знаннями та вміннями, які забезпечують здатність і готовність особистості до міжкультурного діалогу; формування толерантності;

• комунікативно-професійна: формування елементарних навичок комунікативної поведінки у сфері професійного спілкування.

 

Завдання на період карантину:

 

1. Письмове реферування одного із пройдених текстів (Lekt. 4; 5; 6; 7)

L-4 "Signale der Liebe" (S. 68)

L-4 "Halb zwei" (S. 72) = hören

L-5 "Berufsportät" (S. 91)

L-5  Radiosendung "Das Hotel" (S. 94) = hören

L-5 "Faulenzerkleidung macht fleißig" (S. 98)

L-6 "Erinnerungen an die Zukunft" (S. 106)

L-6  Hörspiel "Der Fisch" (S. 110) = hören

L-6 "Geliebter Freund Dji-gu" (S. 114)

L-7 "Computer-Sucht" (S. 125)

L-7 "Die Glotze lebt" (S. 130)

L-7 Radionachrichten (S. 138) ) = hören

 

2. Лексико-граматичний тест за пройденим матеріалом: Hauptkurs Lekt. 4; 5; 6; 7.

 

Вимоги  на  екзамен:

 

1. Граматика: відповідь здійснюється рідною мовою за такими темами:

Mophologie

• Deklination der Substantive

• Präpositionen (Rektion)

• Deklination der Adjektive

• Steigerungsstufen der Adjektive

• Bildung und Gebrauch der Zeitformen

• Das Passiv

• Der Konjunktiv

• Der Imperativ

• Tabelle der starken Verben (auswendig)

Syntax

Der Infinitiv mit und ohne "zu"

Dis Parataxe: Typen und Konnektoren

Die Hypotaxe:

• Der Temporalsatz

• Der Finalsatz

• Der Kausalsatz

• Der Konzessivsatz

• Der Konditionalsatz

Der Modalsatz

Der Komparativsatz

 

2. Розмовна тема: повідомлення без підготовки за одним із таких топіків, передбачених рівнями В-1 і В-2:

1.   Arbeit vs. Freizeit

2.   Ich und Feste / Ferien

3.   Kino im ХХІ. Jahrhundert

4.   Meine Traumreise: wie sie war oder wie sie sein muss

5.   Musik in meiner Welt

6.   Mode im XXI Jahrhundert

7.   Menschen um mich herum

8.   Berlin als Hauptstadt der BRD

9.   Der Fremdsprachenerwerb und seine Schwerpunkte

10. Meine (beruflichen) Zukunftspläne

 

3. Лексико-граматичний тест: виконання 30 текстових завдань за пройденим лексичним і граматичним матеріалом (20 хвилин часу)