Серед безлічі факторів, що визначають результативність систем менеджменту якості (СМЯ), важливим є фактор інформаційного забезпечення. Від того, наскільки успішно реалізовані методи такого забезпечення, залежать поліпшення основних показників виробництва, що, безсумнівно, буде сприяти підвищенню конкурентоспроможності продукції, що випускається.

Застосування інформаційних технологій дозволяє ефективно вирішувати завдання вдосконалення СМЯ, забезпечення якості продукції, що випускається на основі електронного опису процесів розробки, виробництва, монтажу і т.д.

Предметом вивчення курсу є методи інформаційного забезпечення СМЯ організації, автоматизовані системи управління якістю, бази даних, що пов’язані зі стандартизацією та управлінням якістю, спеціалізовані системи прийняття рішень, системи підтримки маркетингу і менеджменту.

Мета: надання студентам теоретичних та практичних знань з організаційно - методичних засад побудови функціональних комп'ютерних систем і інформаційно-технічних засобів у сфері  регулювання та контролю якістю.

При вивченні курсу студенти ознайомлюються з системним і процесним підходом до управління якістю, методами теорії інформації, системного аналізу, науково-методичними розробками в галузі впровадження інформаційних технологій і графоаналітичними методами..

Під час вивчення курсу передбачається систематична практична робота студентів за комп’ютерами як під керівництвом викладача, так і самостійно.

В результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні

знати:

v    сучасні інформаційні технології ведення та керування бізнесом за допомогою комп’ютерних систем управління якістю з метою розв’язання різноманітних задач підвищення та управління якістю у процесі навчання в навчальному закладі та діяльності за фахом;

v    організаційно-технічні принципи інформаційних систем;

v    види комп’ютерних технологій що знайшли використання для управління якістю;

v    проблеми автоматизації процесів управління якістю продукції;

v     сутність і зміст сучасних інформаційних систем і технологій в управлінні якістю;

v     принципи сертифікації інформаційних систем і технологій в управлінні якістю;

v     правові основи інформаційних систем і технологій в управлінні якістю.

 

вміти:

v    використовувати основні терміни і поняття в області інформаційних систем і технологій в управлінні якістю у відповідності зі стандартами ISO серії 9000;

v     вибирати необхідну схему впровадження інформаційних систем і технологій в управлінні якістю;

v     орієнтуватися в правових аспектах законів, з питань стандартизації, сертифікації, метрології, що відносяться до досліджуваному курсу;

v    визначати стан інформаційній системи оцінки і аналізу рівня якості продукції;

v    здобути навики проведення діагностики стану обладнання;

v    оволодіти навичками застосування комп'ютерних технологій для забезпечення якості продукції на етапі проектування, виробництва та експлуатації.