Програма вивчення навчальної дисципліни "Історія психології" складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів спеціальності 053 "Психологія".

Курс дисципліни "Історія психології" охоплює основні етапи і періоди розвитку світової та вітчизняної психологічної науки від виникнення психологічних ідей в межах філософії в Стародавній Греції до сучасних напрямків психології.

Мета курсу: формування у студентів наукових уявлень про виникнення і динаміку розвитку психологічних знань у світовій та вітчизняній історії; формування особливого історичного стилю мислення, який дозволяє бачити будь-яке явище в його реальній динаміці, в історичному контексті і зв'язку з іншими явищами, формування здатності до прогностичного аналізу подальшого розвитку психологічного знання.

Завдання: розкриття сутності основних етапів і умов становлення психологічного знання в контексті розвитку  науки і культури, аналіз творчих ідей і наукової спадщини видатних вчених-психологів, розуміння специфіки основних напрямів сучасної психології та перспектив її розвитку.

В результаті вивчення курсу студент повинен знати:   

- найбільш значимі події, факти і персоналії в історії розвитку психологічного знання;

- значимість творчого внеску провідних психологів і мислителів в розвиток психології, історію наукових шкіл і напрямів, особливості розвитку психології в різні історичні періоди та в різних культурах:

- основи та принципи історико-порівняльного дослідження, методи біографічного, тематичного, категоріально-понятійного і логіко-структурного аналізу для їх застосування в аналізі життєвого шляху вчених і їх наукової спадщини.

В результаті вивчення курсу "Історії психології" студент повинен уміти:

- здійснювати історичну реконструкцію генезису наукових ідей і теорій;

- виявляти спадкоємні зв'язки в розробці психологічних проблем;

- проводити порівняльний аналіз теорій і концепцій психологічного знання.

Міждисціплінарні зв'язки:

- філософія;

- загальна психологія;

- культурологія;

- етнопсихологія;

- психологія особистості;

-соціальна та політична психологія.

Програма навчальної дисципліни складається з 4-х змістових модулів:

1. Розвиток психологічних знань в рамках філософії і інших наук від Античності до середини XIX століття.

2. Становлення психології як самостійної науки.

3. Розвиток основних напрямів психології на початку ХХ століття.

4. Основні напрями сучасної психології.