Метою викладання навчальної дисципліни «Методика викладання фахових дисциплін» є надання слухачам магістратури цілісної і логічно-послідовної системи знань про дидактику підготовки кадрів вищої кваліфікації у закладах вищої освіти; розкриття концепції, основ теорії та методики викладання навчальних дисциплін у системі вищої освіти.
Основними завданнями вивчення дисципліни є
- ознайомити слухачів магістратури зі структурою і змістом навчального процесу у закладах вищої освіти, з особливостями роботи викладачів, завідувача кафедри, деканату, адміністрації;
- забезпечити оволодіння педагогічними формами освітньої взаємодії зі студентами; навчити творчо застосовувати знання і способи діяльності, засвоєні під час вивчення дисциплін психолого-педагогічного циклу;
- навчити планувати, організовувати і аналізувати різноманітні види навчальних і позааудиторних занять, використовувати найбільш ефективні методи навчання, виховання і розвитку студентів;
- стимулювати набуття початкового досвіду ведення науково-методичної роботи та дослідно-експериментальних форм педагогічної діяльності;
- ознайомити слухачів магістратури з кращим педагогічним досвідом викладачів закладів вищої освіти України, апробувати найбільш ефективні прийоми і методи навчання, що застосовуються в системі викладання журналістикознавчих дисциплін.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати
загальні компетентності:
Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях.
Здатність бути критичним і самокритичним.
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
Здатність працювати в команді.
Здатність навчатися і оволодівати сучасними знаннями.
Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
Знання української літературної мови, ділового (професійного) дискурсу на рідній мові.
фахові компетентності:
Здатність застосовувати знання зі сфери соціальних комунікацій у своїй професійній діяльності.
Здатність організовувати й контролювати командну професійну діяльність.
Уміння визначати основні наукові підходи щодо організації, змісту та методів процесу підготовки спеціалістів у закладах вищої освіти.
Уміння застосовувати новітні й традиційні технології навчання і виховання студентів в процесі здійснення педагогічної діяльності у закладах вищої освіти.
Здатність до визначення складових професійної компетентності педагога закладів вищої освіти.
Очікувані програмні результати навчання. Студент уміє:
- пояснювати свої виробничі дії та операції на основі отриманих знань
- оцінювати свій чи чужий інформаційний продукт, інформаційну акцію, що організована й проведена самостійно або разом з колегами
- виконувати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних джерел
- використовувати сучасні інформаційні й комунікаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних завдань
- планувати свою діяльність та діяльність колективу з урахуванням цілей, обмежень та передбачуваних ризиків
- . координувати виконання особистого завдання із завданнями колег
- виокремлювати у виробничих ситуаціях факти, події, відомості, процеси, про які бракує знань, і розкривати способи та джерела здобування тих знань
- вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію, українською мовою
- генерувати інформаційний контент за заданою темою з використанням доступних, а також обовʼязкових джерел інформації
- використовувати необхідні знання й технології для виходу з кризових комунікаційний ситуацій на засадах толерантності, діалогу й співробітництва
- застосовувати новітні й традиційні технології навчання і виховання студентів в процесі здійснення педагогічної діяльності у закладах вищої освіти;
визначати складові професійної компетентності педагога вищої школи.- Викладач: Вікторія Леонідівна Погребна