Мета вивчення навчальної дисципліни «Основи загальної та корекційної педагогіки» – сформувати у майбутніх фахівців професійні знання про загальну та корекційну педагогіку, сутність процесу навчання, виховання та освіти, основні напрями та принципи, методи та форми навчання і виховання, принципи формування змісту освіти та навчання; розвиток творчого потенціалу особистості студента.

Завдання полягає в оволодінні студентами теоретико-методологічними основами педагогіки як науки, знаннями та навичками організації навчально-виховного процесу, розвивати навички та уміння здійснювати педагогічні дослідження; вивчення закономірностей, організації, завдань і змісту корекційно-педагогічної роботи з дітьми, що мають особливі потреби; навчання моделюванню, здійсненню та організації системи спеціальної допомоги дітям і підліткам; опанування функціональних обов’язків вчителя, вихователя, педагога-дефектолога та ін. спеціальних та загальноосвітніх закладів, психолого-педагогічних вимог до них.

Загальні компетентності студентів:

здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; здатність до міжособистісної взаємодії; здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

Фахові компетентності:

здатність до роботи в міждисциплінарній команді у процесі вирішення корекційно-педагогічних завдань; здатність розробляти індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами; здатність реалізувати педагогічний супровід дитини з порушеннями психофізичного розвитку з урахуванням її психофізичних, вікових особливостей та індивідуальних освітніх потреб у відповідному закладі освіти; здатність опрацьовувати наукову та методичну літературу з проблем діагностики та корекції психофізичного розвитку дітей; аналізувати інформаційні джерела з метою ознайомлення з новітніми технологіями і методиками навчання дітей з різними порушеннями психофізичного розвитку; здатність до системного психолого-педагогічного супроводу сім’ї, яка виховує дитину з особливими освітніми потребами; здатність будувати гармонійні відносини з особами з психофізичними порушеннями, їхніми сім’ями та учасниками спільнот без упередженого ставлення до їх індивідуальних потреб.

План дисципліни: 2 курс 231 «Соціальна робота» -14 год. лекцій, 30 год. практичні заняття.

За результатами вивчення дисципліни складається залік.