Метою вивчення дисципліни "Адміністративний менеджмент" є підвищення ефективності управління організаційними структурами завдяки правильному використанню менеджерами різних рівнів принципів та інструментів адміністрування, створенню цілісної системи адміністративного управління організацією.

Завданнями вивчення дисципліни є:

- вивчення термінологічної бази з адміністративного менеджменту;

- обґрунтування ролі адміністрації та менеджера-адміністратора в системі адміністративного менеджменту;

- вивчення функцій та процесу адміністративного управління;

- формування вмінь щодо планування та організовування адміністративної роботи;

- обґрунтування вибору форм і методів адміністративного впливу на підлеглих;

- вивчення форм адміністративного контролювання та регулювання діяльності;

- формування інформаційно-адміністративного забезпечення роботи організації.

Об'єктом навчальної дисципліни є принципи та технологія адміністративного менеджменту.

Предметом навчальної дисципліни є організаційна діяльність у сфері управління соціально-технічними системами, якими є сучасні організації. У процесі навчання студенти отримують необхідні знання під час лекційних занять та виконання практичних завдань. Найбільш складні питання винесено на розгляд і обговорення під час семінарських занять. Також велике значення в процесі вивчення та закріплення знань має самостійна робота студентів. Усі види занять розроблені відповідно до кредитно-модульної системи організації навчального процесу. Пререквізітами і постреквізітами навчальної дисципліни Адміністративний менеджмент є дисципліни згідно структурно - логічної схеми підготовки здобувачів вищої освіти.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:

- предмет, завдання та функції адміністративного менеджменту;

- концептуальні основи теорії і практики адміністративного менеджменту;

- історію становлення й розвитку теорії адміністративного управління;

- суб’єктно - об’єктну детермінацію адміністративної діяльності;

- методологію адміністративного менеджменту;

- основи і практику утворення менеджерської системи;

- механізм функціонування адміністративного апарату;

- сутність кадрової політики, її тактику і стратегію в адміністративному управлінні;

- інформаційно-комунікативні зв’язки в системі менеджменту;

- сучасні засади і напрями наукової організації праці;

- порядок розробки і прийняття управлінських рішень на різних рівнях адміністративної діяльності;

вміти:

- творчо впроваджувати набуті теоретичні знання та практичні навички з управлінської адміністративної діяльності під час здійснення менеджерських функцій;

- застосовувати відповідно до ситуації найефективніші методи адміністративної роботи з метою досягнення конкурентних переваг;

- приймати і реалізовувати результативні управлінські рішення на основі забезпечення компромісу інтересів різних організацій, громадськості, держави;

- планувати й організовувати особисту діяльність з метою формування ефективних гнучких організаційних структур управління;

- враховувати досвід управлінської адміністративної діяльності, набутий різними школами управління в умовах України;

- організовувати процес документування в управлінні, формувати потоки документів, створювати порядок їх проходження та виконання.

ПЛАН КУРСУ  

Змістовий модуль 1. Теоретичні засади адміністративного менеджменту

 Тема 1. Теорія адміністративного менеджменту

Історичні передумови та еволюція адміністративного менеджменту. Класична адміністративна школа управління. Теорія адміністративної організації ідеального типу М. Вебера. Сучасна концепція адміністративного менеджменту.

Тема 2. Система адміністративного менеджменту та апарат управління

Система адміністративного менеджменту на підприємстві. Адміністрація (апарат управління) як орган адміністративного управління та суб'єкт адміністративного менеджменту, її форми, завдання, функції та структура. Менеджер-адміністратор як ключовий елемент системи адміністративного управління та суб'єкт адміністративного менеджменту.

Змістовий модуль 2. Технологія адміністративного менеджменту 

Тема 3. Планування в адміністративному менеджменті

Сутність адміністративного планування. Методичні основи адміністративного планування. Перспективне і стратегічне планування як основна функція адміністрації. Цільові комплексні програми.

Тема 4. Організовування праці підлеглих та проектування робіт

Сутність організування діяльності адміністрації та її роль в адміністративному менеджменті. Організування структури адміністрації. Закріплення повноважень, обов'язків та відповідальності працівників адміністрації підприємства. Делегування повноважень. Централізація та децентралізація управлінських повноважень в апарати управління. Основи проектування організаційних структур. Департаменталізація в апараті управління.

Тема 5. Мотивування працівників апарату управління

Форми мотивування адміністративних працівників. Запобігання демотивації. Нетрадиційні підходи до мотивування працівників апарату управління. Побудова систем стимулювання адміністрації.

Тема 6. Контролювання та регулювання в адміністративному менеджменті

Контроль в адміністративному менеджменті. Попередній, поточний та завершальний контроль діяльності апарату правління. Особливості та умови контролювання адміністративної діяльності. Принципи адміністративного контролю. Зміст адміністративного та виконавчого контролю. Інструменти адміністративного контролю. Бюджетний контроль, адміністративний аудит, статистичне спостереження, особисте спостереження, доповідь, звіт, нарада. Особливості регулювання адміністративної діяльності в організації. 

Змістовий модуль 3. Методи та управлінські рішення в адміністративному менеджменті

Тема 7. Адміністративні методи управління

Методи адміністративного менеджменту та їх класифікація. Адміністративне діловодство в організації. Адміністративна влада. Природа адміністративної влади. Адміністративний вплив. Колективне управління.

Тема 8. Адміністрування управлінських рішень

Види управлінських рішень в системі адміністративного менеджменту. Створення системи комунікацій і інформаційного забезпечення організації. Форми адміністрування управлінських рішень. Форми прийняття управлінських рішень адміністрацією. Оцінка реалізації управлінських рішень.

Тема 9. Сучасні технології адміністративного менеджменту

Інформаційні системи в адміністративному менеджменті. Інформаційні системи - основа сучасних технологій адміністративного менеджменту. Процесний підхід в адміністративному менеджменті. Адміністративні ноу-хау. Адміністрування бізнес-процесів. Адміністративний менеджмент і системи управління якістю за стандартами 180.