Мета дисципліни «Стратегічний менеджмент» є формування у майбутніх фахівців системи теоретичних знань з питань стратегічного управління підприємством, механізмів і принципів стратегічного менеджменту в організаціях, що характеризуються відособленою структурою, цільовою функцією й необхідністю використовувати обмежені ресурси в означених часових вимірах та  набуття практичних вмінь і навичок використання інструментів стратегічного менеджменту в діяльності підприємств.

Завдання «Стратегічний менеджмент» як навчальної дисципліни – сформувати у студентів компетенції за таким переліком:

-       ознайомлення студентів із сутністю, основними поняттями і категоріями стратегічного менеджменту, еволюцією підходів до формування та реалізації стратегій в процесі стратегічного менеджменту;

-       вивчити завдання і технологічний процес стратегічного менеджменту;

-       визначення сутності та класифікації стратегій розвитку організацій;

-       розглянути основи аналізу галузевої конкуренції і внутрішнього середовища підприємства;

-       засвоєння процесу стратегічного планування;

-       вивчити процес формування та реалізації стратегій управління підприємством;

-       набуття теоретичних навичок з питань оцінки внутрішнього і зовнішнього оточення, визначення стратегічних цілей, розробки стратегії, формування стратегічного плані, оцінки діючої стратегії, її контролю при впровадженні;

-       оволодіння теоретичними основами розробки й реалізації стратегічних рішень, пов’язаних з основними напрямами господарської діяльності підприємств, фірм  компаній в умовах ринку сучасної України;

-       вивчити сутність та сфери стратегічного маркетингу, вплив маркетингового середовища на стратегічну діяльність підприємств;

-      вироблення практичних навичок рішення завдань, пов’язаних із плануванням, організацією, виконанням і контролем руху товарів і послуг фірми, починаючи від їхньої розробки до кінцевого споживання.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати

інтегральна компетентність:

Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог.

загальні компетентності:

ЗК 1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

ЗК 3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.

ЗК 6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

ЗК 7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

спеціальні компетентності:

СК 2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани.

СК 4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації.

СК 5. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.

Додатково для освітньо-професійної програми:

СК 9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію.

 

очікувані програмні результати навчання:

ПР 1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах.

ПР 2. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення.

ПР 5. Планувати діяльність організації в стратегічному та тактичному розрізах.

ПР 6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність.

ПР 8Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією.

ПР 13*. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).

ПР 17**. Ідентифікувати та класифікувати нові задачі в сфері менеджменту, описувати, аналізувати та оцінювати відповідні об’єкти, явища та процеси, обирати оптимальні методи їх дослідження