Програма вивчення навчальної дисципліни за вибором ЗВО «Педагогічні дослідження фізичного виховання та спорту» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» (освітня програма «Фізичне виховання»).

Предметом вивчення  навчальної дисципліни є методологія наукових досліджень та їх використання для організації, проведення та представлення науково-дослідної роботи в галузі Фізичної культури і спорту.

Міждисциплінарні зв’язки: Вивчення дисципліни базується на дисциплінах: “Комп’ютерна техніка та методи матемтичної статистики”, “Спортивно-педагогічне вдосконалення”, “Теорія і методика фізичного виховання”, “Спортивна метрологія”; є базовою для дисципліни: “Основи наукових досліджень”, “Теорія обраного виду спорту з основами методик”, “Управління фізичною культурою та спортом” та ін.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

1. Дослідження та його етапи.

2. Підготовка до дослідження.

3. Проведення дослідження.

4. Визначення і оцінювання підготовленості у різних категорій населення.

5. Літературно-графічне оформлення результатів дослідження.

Метою викладання навчальної дисципліни “Педагогічні дослідження фізичного виховання та спорту” є озброєння студентів теоретичними знаннями та практичними навичками, щодо підготовки, організації і проведення педагогічного дослідження, аналізу його результатів, вміння робити висновки і в короткий термін скоригувати навчально-виховний чи навчально-тренувальний процес з метою підвищення спортивних результатів чи рівня фізичної підготовленості у фізичному вихованні та спорті.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Педагогічні дослідження фізичного виховання та спорту» є засвоєння основних знань з визначенням теми наукової роботи, мети, предмету, об’єкту, суб’єкту, теоретичної і практичної значущості роботи; організації і проведення дослідження; отримання знань та практичних навичок самостійної роботи при проведенні тестування стану і підготовленості  осіб, які належать до різного контингенту за статтю, віком, фізичним розвитком, підготовленістю та видом спорту.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні отримати, у результаті вивчення навчальної дисципліни:

- загальні компетентності: здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; здатність до пошуку, узагальнення та аналізу інформації з різних джерел; здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях

- фахові компетентності: уміння проводити пошук та упорядкування інформаційних джерел; уміння розробляти зміст навчально-тренувального процесу, а також фізкультурно-спортивні послуги; уміння формулювати та розв'язувати педагогічні задачі та організовувати педагогічний процес як взаємодію і співробітництво з вихованцями та їх батьками; уміння самоорганізації власної професійної діяльності; уміння використовувати системний підхід при плануванні діяльності тих, хто займається фізичною культурою і спортом.