Дисципліна «Зовнішньоекономічна діяльність підприємства» надає студентам системних знань з об’єктивних закономірностей, умов, процесів і специфічних особливостей зовнішньоекономічної діяльності підприємства, а також формування навичок їх практичного використання.

Основними завданнями дисципліни є підготовка студентів до розв’язання конкретних завдань та прийняття управлінських рішень у галузі зовнішньоекономічної діяльності підприємства в умовах ринкової моделі господарювання, зокрема: розуміння сутності зовнішньоекономічної діяльності підприємства, цілей, мотивів і передумов її виникнення, правового та економічного середовища розвитку; вивчення видів та форм ЗЕД підприємства; усвідомлення економічної природи комерційних операцій на зовнішніх ринках; вивчення принципів укладання та виконання зовнішньоекономічних угод; проведення економічного аналізу ЗЕД підприємства, визначення її ефективності.

Загальні компетентності:

  •  здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
  •  здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети;
  •  здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності);
  •  здатність працювати в команді;
  •  здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів);
  •  здатність проводити дослідження на відповідному рівні;
  •  здатність реалізовувати інноваційні проекти.

Фахові компетентності:

  • здатність застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обґрунтування стратегії розвитку економічних суб’єктів та пов’язаних з цим управлінських рішень;
  • здатність до професійної комунікації в сфері економіки іноземною мовою;
  • здатність збирати, аналізувати та обробляти статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, які необхідні для розв’язання комплексних економічних проблем, робити на їх основі обґрунтовані висновки;
  • здатність визначати ключові тренди соціально-економічного та людського розвитку.
  • здатність формулювати професійні задачі в сфері економіки та розв’язувати їх, обираючи належні напрями і відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси;
  • здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання;
  • здатність оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень;
  • здатність до розробки сценаріїв і стратегій розвитку соціально-економічних систем;
  • вміння застосовувати міжнародні норми у сфері технічного регулювання при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності;
  • здатність забезпечувати митне регулювання щодо окремих груп товарів відповідно до заявленого митного режиму;
  • вміти розробляти профілі митних ризиків для запобігання контрабанді та порушенням митних правил при здійсненні зовнішньоекономічних операцій.

Результати навчання:

  • дотримуватися принципів академічної доброчесності;
  • обирати ефективні методи управління економічною діяльністю, обґрунтовувати пропоновані рішення на основі релевантних даних та наукових і прикладних досліджень;
  • обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики;
  • формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем у сфері ЗЕД та митній справі;
  •  розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності та митними органами;
  • вільно спілкуватися з професійних та наукових питань державною та іноземною мовами усно і письмово;
  • вміти застосовувати національне та міжнародне законодавство у сфері технічного регулювання зовнішньоекономічної діяльності та митних процедур.


Метою викладання дисципліни «Зовнішньоекономічна діяльність підприємства» є надання студентам системних знань з об’єктивних закономірностей, умов, процесів і специфічних особливостей зовнішньоекономічної діяльності підприємства, а також формування навичок їх практичного використання.

    Завдання вивчення дисципліни

Методичні – викласти теоретичні основи та методологічні особливості застосування системного підходу у вивченні аспектів зовнішньоекономічної діяльності підприємства.

Пізнавальні – сформувати уявлення про види зовнішньоекономічної діяльності підприємства, особливості управління ЗЕД на підприємстві, методи і систему органів управління ЗЕД на рівні підприємства; особливості планування ЗЕД на підприємстві, процес організації управління ЗЕД на підприємстві, її маркетингове забезпечення; надати характеристику зовнішньоторгових операцій і угод, транспортного забезпечення ЗЕД та організації міжнародних перевезень; форми міжнародних розрахунків у зовнішньоекономічній діяльності підприємства.

Практичні – підготовка студентів до розв’язання конкретних завдань та прийняття управлінських рішень у сфері зовнішньоекономічної діяльності підприємства; до професійного керування тією чи іншою ланкою зовнішньоторгового підрозділу підприємства; до вміння виявляти тенденції та перспективи розвитку конкретних ринків; до аналізу діяльності фірм-контрагентів, фірм-конкурентів та міжнародних організацій; вміння розробляти стратегію ЗЕД підприємства та планувати її реалізацію; створювати оптимальну організаційну структуру управління ЗЕД; розробляти та оформлювати зовнішньоторгові контракти купівлі-продажу; визначати ціни та умови постачання товарів у контракті купівлі-продажу; аналізувати ефективність зовнішньоторгових операцій та готувати практичні поради щодо її підвищення; вести зовнішньоторгову комерційну кореспонденцію, оформляти відповідну зовнішньоторгову і комерційну документацію.