Мета викладання дисципліни. Програма спрямована на ознайомлення студентів з базовими теоретичними та практичними знаннями щодо закономірностей розвитку, поповнення і функціонування словникового складу основної іноземної мови (англійської) у порівнянні з рідною мовою (українською), а також на формування навичок використання набутих знань у практиці спілкування англійською мовою, при аналізі та перекладі текстів різних функціональних стилів. Вона реалізується шляхом досягнення таких цілей.

Практична: формувати у студентів загальні мовні компе­тенції (лінгвістичну, соціолінгвістичну і прагматичну) для забезпечення їхнього ефективного спілкування в академічному та професійному середовищі.

Освітня: сприяти у студентів розвитку здібностей до самооцінки та здатності до самостійного навчання, що дозволятиме їм продовжувати навчання в академічному і професійному середовищі як під час навчання у ВНЗ, так і після отримання диплома про вищу освіту.

Пізнавальна: залучати студентів до таких академічних видів діяльності, які активізують і далі розвивають увесь спектр їхніх пізнавальних здібностей.

Розвиваюча: допомагати студентам у формуванні загальних компетенцій з метою розвитку їх особистої мотивації (цінностей, ідеалів), зміцнювати впевненість студентів як користувачів мови, а також їх позитивне ставлення до вивчення мови.

Соціокультурна: досягати широкого розуміння важливих і різнопланових міжнародних соціокультурних проблем для того, щоб діяти належним чином у культурному розмаїтті професійних та академічних ситуацій.

Завдання вивчення дисципліни. Опанування програми дисципліни реалізується шляхом досягнення таких цілей:

-         розуміти терміни курсу, визначати основні лексичні угрупування англійської та української мови у їх порівнянні в залежності від аспекту їх вивчення;

-         орієнтуватися в основних закономірностях розвитку словникового складу англійської мови у порівнянні з українською мовою;

-         з’ясовувати значення англійської лексеми на основі аналізу її морфемної структури та добирати український семантичний еквівалент;

-         розуміти словниковий склад англійської та української мови з етимологічної точки зору та типи асиміляційних процесів, що відбуваються із запозиченою лексикою;

-         розуміти фразеологічні системи порівнюваних мов;

-         користуватися різними словниками (тлумачними, багатомовними, морфемними, етимологічними, фразеологічними, термінологічними, словотворчими, діалектними, словниками неологізмів, іншомовних слів, синонімів, антонімів, паронімів, скорочень та ін.);

-         опрацьовувати актуальні дослідження в галузі англійської лексикології вітчизняних та зарубіжних учених-лінгвістів;

-         використовувати здобуті знання при вивченні інших дисциплін спеціальності та у філологічних (літературних та мовознавчих)            дослідженнях.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати такі компетенції:

 

а) загальні компетентності

оволодіння лінгвокраїнознавчими, соціокультурними і соціально-психоло­гічними навичками, знаннями та вміннями, які забезпечують здатність та готовність особистості до міжкультурного діалогу; формування толерантності;

• інформаційна грамотність – для ефективного пошуку, оцінки і використання необхідної інформації;

формування елементарних навичок комунікативної поведінки у сфері професійного спілкування (відповідно до сфери спілкування).

б) фахові компетентності

• лінгвістична – володіння фонетичним, граматичним, лексичним матеріалом рідної та іноземних мов на рівні,  достатньому для успішного здійснення професійної перекладацької діяльності у відповідних сферах і ситуаціях спілкування;

• соціокультурна – уміння інтерпретувати зміст висловлювання з урахуванням культурних особливостей мовців;

• інформаційно-комунікаційна – здатність вирішувати професійні задачі і проблеми з використанням інформаційних та комунікаційних технологій;

• операціональна –  розвиток умінь і навичок перекладу.

Ресурс розміщення навчальних матеріалів:

У роботі зі студентами використовується ресурс Google ClassroomДетальніше дивись за посиланням

https://classroom.google.com/u/0/c/NzQ4NDQ5OTc0OTBa

 

Контроль, зворотний зв'язок і звітність студента (терміни, електронний ресурс тощо):

Перевірені роботи викладено у системі Google Classroom. Кожен студент повинен у зазначений термін надіслати роботу на зазначений ресурс\viber\мейл викладачеві)Детальніше дивись за посиланням.

https://classroom.google.com/u/0/c/NzQ4NDQ5OTc0OTBa