1.     Загальна інформація

Назва дисципліни

 

Основи гідравліки, водопостачання та водовідведення, вибіркова  

Рівень вищої освіти

 

Перший (бакалаврський) рівень

Викладач

 

Назаренко Олексій Миколайович, посада: доцент кафедри БВУП

Контактна інформація викладача

 

Телефон кафедри: +38(061)7698563,

Назаренко О.М. к.т.н., доц.

телефон викладача +380667839855

e-mail викладача: alexnazar75.an@gmail.com

Час і місце проведення навчальної дисципліни

 

Предметна аудиторія кафедри: 547

Обсяг дисципліни

 

Кількість годин - 150, кредитів - 5, розподіл годин (лекції – 28год., практичні – 28год.., самостійна робота – 94год.), вид контролю - залік

Консультації

 

Згідно з графіком консультацій

2.     Пререквізіти і постреквізіти навчальної дисципліни

Вивчення дисципліни є логічним продовженням опанування дисциплін «Хімія та основи екології», «Будівельна фізика», «Інженерна геодезія».

3.     Характеристика навчальної дисципліни

Предметом вивчення навчальної дисципліни є базовими знаннями структури молекул рідини та повітря, вміння розрізняти по хімічним та фізичним чи органолептичним властивостям якість ресурсу, вміти прогнозувати поведінку гідравлічних та повітряних потоків для моделювання практичних задач по проектуванню окремих елементів споруд і розрахунку експлуатаційних режимів; визначення втрат на технологічних процесів та генерацію теплоти та її транспортування до споживачів.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати

загальні компетентності :

ЗК02. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.

ЗК06. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).

фахові компетентності :

СК02. Здатність до критичного осмислення і застосування основних теорій, методів та принципів природничих наук.

СК04. Здатність складати та використовувати технічну документацію.

СК11. Усвідомлення сучасних вимог нормативної документації в галузі будівництва.

СК15. Усвідомлення принципів проектування міських території та об’єктів інфраструктури і міського господарства.

ПР01. Застосовувати основні теорії, методи та принципи математичних та природничих наук у сфері професійної діяльності.

ПР07. Використовувати та розробляти технічну документацію, в тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій.

ПР14. Дотримуватись сучасних вимог нормативної документації в галузі будівництва.

ПР18. Демонструвати розуміння принципів проектування міських території та об’єктів інфраструктури і міського господарства.

4.     Мета вивчення навчальної дисципліни

Метою викладання навчальної дисципліни «Основи гідравліки, водопостачання та водовідведення» є надання студентам знань у сфері розробки та розрахунку пристроїв для очищення природного та стічного ресурсу, моніторингу обсягів скидів та можливого рециклінгу води як промисловими, так і комунальними об’єктами, планування термінів поставки матеріалів, зниження витратної частини та формування резервів, а також формування професійних умінь та навиків в будівельній галузі.

5.      Завдання вивчення дисципліни

Завданнями навчальної дисципліни є:

- засвоїти класифікацію поверхневих водних потоків;

- вивчити засоби регулювання ступеню доочищення води;

- володіти принциповими схемами технологічних цівок очисного обладнання;

-  вивчити схеми приєднання ресурсів до загального процесу;

-  володіти видами норм та витрат матеріалів на різних етапах кондиціювання води;

-    засвоїти схеми забезпечення матеріальними та сировинними ресурсами, навички планування етапів постачання;

-     навчитися кваліфіковано виконувати розрахунок іонітних та напірних фільтрів,

-    навчитися кваліфіковано виконувати розрахунки приходу матеріальних та сировинних ресурсів та видачу згідно календарного графіку.

6.     Зміст навчальної дисципліни

Курс навчальної дисципліни складається з лекцій, практичних та самостійної робіт. При викладанні в аудиторії лектор викладає загальні положення нормативних та правових документів. Практичні заняття включають постановку загальної проблеми (завдання) викладачем та її обговорення за участю студентів, розв’язання задач з їх обговоренням, вирішення контрольних завдань, їх перевірка та оцінювання.

7.     План вивчення навчальної дисципліни

№ тижня

Назва теми

Форми організації навчання

Кількість годин

1-2

Предмет гідравліки та аеродінаміки. Методи їх вивчення.

лекції

1

2-3

 

Основні фізичні властивості рідин.

лекції / практичні заняття

2/2

Гідростатичний тиск, властивості. Диференційне рівняння рівноваги рідини. Інтегроване рівняння Ейлеру

3-4

Закон Паскаля та його практичне застосування. Авсолютний та манометричний тиск.

лекції

2

4-5

П’єзометрична висота та п’єзометричний напір. Сили тиску рідини на плоску поверхні. Сили тиску рідини на циліндричні поверхні

лекції / практичні заняття

2/2

5-6

Централізовані і місцеві системи гарячого водопостачання будівель. 

лекції / практичні заняття

2

6-7

Основні показники якості водного ресурсу. Прибори для контролю якості. Основні форми організації проекту.

лекції / практичні заняття

2/2

7-8

Види домішок, методи їх усунення.

лекції

2

8-9

Нормативи по водоспоживанню міст, промислових підприємств та аграрного сегменту.

лекції / практичні заняття

2/2

9-10

 

Фізичні методи видалення домішок.

лекції

2

Хімічні методи видалення домішок.

10-11

Вимоги багаторазового використання стічних вод в промисловому виробництві.

лекції

1

11-12

Видалення дрібнодисперсних, колоїдних та полуколоїдних  домішок з промислових стічних вод

лекції / практичні заняття

2/2

12-13

Флотація та пінна сепарація поверхнево-активних речовин.

лекції

2

13-14

 

Теоретичні основи адсорбційного очищення стічних вод

лекції / практичні заняття

2/2

Апаратурне оформлення адсорбційного очищення стоків

лекції

2

14-15

Технологічні схеми підготовки стічних вод для використання в промисловості

лекції / практичні заняття

2/2

8.     Самостійна робота

Підготовка до аудиторних занять – 20год.

Підготовка ІДЗ– 30год

ІДЗ представляє собою розв’язання інженерної задачі по проектуванню систем водопостачання та водовідведення будинку згідно завдання.

Опрацювання розділів програми, які не викладаються на лекціях – 30год.

Теми для самостійного опрацювання:

1. Аналіз застосування сучасних реагентів.

2. Надійність і сталість систем водопостачання як складова національної та екологічної безпеки.

3. Обробка та використання осадів стічних вод.

4. Проблеми водопостачання та водовідведення у невеликих населених пунктах.

5. Методи підвищення екологічної безпеки експлуатації споруд водовідведення.

6. Тенденції розвитку інженерних заходів захисту територій та населених пунктів від затоплення.

7. Системи водопостачання з підземних джерел.

Підготовка до заліку – 16год.

9.     Система та критерії оцінювання курсу

Розподіл балів, які отримують студенти протягом семестру та на екзамені

Поточне тестування та самостійна робота

ІДЗ

Залік

Модуль 1

Модуль 2

Модуль 3

 

20

 

20

20

20

20

 

Шкала оцінювання: національна та ECTS

Сума балів за всі види навчальної діяльності

Оцінка ECTS

Оцінка за національною шкалою

для екзамену, курсового проекту (роботи), практики

для заліку

90 – 100

А

відмінно 

зараховано

82-89

В

добре

74-81

С

64-73

D

задовільно

60-63

Е

35-59

FX

незадовільно з можливістю повторного складання

не зараховано з можливістю повторного складання

0-34

F

незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

10.  Політика курсу

За кожний модуль студент отримую максимум 20 балів

Оцінка складається із присутності студента на лекціях, практичних заняттях, поточна перевірка домашнього завдання, виконання ІДЗ

Максимальна оцінка за залік – 20 балів. Залік проводиться у вигляді тестового завдання, що складається з 20 рівноважних питань теоретичного курсу.

Максимальна кількість балів за кожне питання – 1 бал:

Підсумкова оцінка з дисципліни: дорівнює сумі балів всіх модулів та заліку.

Порядок зарахування пропущених занять. Пропущені лекційні або практичні заняття необхідно відпрацювати і захистити у встановленому порядку.

За кожну пропущену лекцію студент має скласти презентацію в програмному комплексі MS PowerPoint, пропущене практичне заняття можна відпрацювати самостійно за темою заняття.

Захист пропущених занять відбувається відповідно до графіку консультацій викладача.

Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

- самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);

- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

- надання достовірної інформації про результати власної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації