Атестація проводиться за особистої участі здобувача вищої освіти у формі кваліфікаційного екзамену.

Форми та терміни проведення атестації здобувачів вищої освіти визначаються графіком навчального процесу та робочим навчальним планом.

Кваліфікаційний екзамен - це підсумковий контроль результатів  навчання, які здобувач вищої освіти повинен продемонструвати для підтвердження набуття ним компетентностей, визначених освітньою програмою «Менеджмент організацій і адміністрування» спеціальністю 073 «Менеджмент».

Перелік компетентностей здобувача вищої освіти

спеціальності 073 «Менеджмент»

Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.

Загальні компетентності

1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу.

4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях

5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

6. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

7. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні.

11. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.

12. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

13. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.

14. Здатність працювати у міжнародному контексті.

15. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

Спеціальні

компетентності

1. Здатність визначати та описувати характеристики організації.

2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища.

3. Здатність визначати перспективи розвитку організації.

4. Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними.

5. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту,

6. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо.

7. Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту.

8. Здатність планувати діяльність організації та управляти часом.

9. Здатність працювати в команді та налагоджувати міжособистісну взаємодію при вирішенні професійних завдань.

10. Здатність оцінювати виконувані роботи, забезпечувати їх якість та мотивувати персонал організації.

11. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.

12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.

13. Розуміти принципи і норми права та використовувати їх у професійній діяльності.

14. Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності.

15. Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички.

 

Нормативний зміст підготовки здобувачів вищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання:

1. Знати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

2. Зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя.

3. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства.

4. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень.

5. Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації.

6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень.

7. Виявляти навички організаційного проектування.

8. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації.

9. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи.

10. Мати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації.

11. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації.

12. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації.

13. Спілкуватись в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами.

14. Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації.

15. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності.

16. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним.

17. Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера. 

2.2 Проведення атестації у формі кваліфікаційного екзамену:

Кваліфікаційний екзамен  проводиться за індивідуальними завданнями як комплексна перевірка рівня знань та умінь здобувача вищої освіти, які він повинен продемонструвати для підтвердження набутих ним компетентностей  зазначених у стандарті вищої освіти за спеціальністю 073 «Менеджмент» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, затвердженого та введеного в дію наказом Міністерства освіти та науки України від 29.10.2018 року №1165.

На атестацію здобувачів вищої освіти спеціальності 073 «Менеджмент» освітньої програми «Менеджмент організацій та адміністрування»  виносяться навчальні дисципліни циклу професійної та практичної підготовки,  а саме:

-         Теорія організації

-         Менеджмент

-         Операційний менеджмент

-         Управління персоналу

-         Управління інноваціями 

-         Стратегічне управління

-         Адміністративний менеджмент

-         Правознавство

-         Адміністративне право

-         Трудове право

-         Господарське право

-         Економіка і фінанси підприємства

-         Маркетинг

-         Економічна теорія

Програму кваліфікаційного екзамену зі спеціальності 073 «Менеджмент» освітньої програми «Менеджмент організацій та адміністрування» розробляє випускова кафедра менеджменту і затверджує декан факультету економіки та управління.

Програма кваліфікаційного екзамену доводиться до відома здобувачів вищої освіти, як правило, не пізніше ніж за два тижні до початку складання  екзамену згідно з календарним графіком навчального процесу.

Кваліфікаційний екзамен проводять у письмовій формі.

Зміст базових екзаменаційних питань ґрунтується на інформаційній базі, на основі якої формуються засоби об’єктивного контролю ступеня досягнення кінцевих цілей освіти та професійної підготовки бакалаврів з менеджменту.

Кваліфікаційний екзамен складається з двох етапів:

1 етап – тестова перевірка знань;

2 етап – письмове розв’язання розрахунково-аналітичної задачі, що дозволяє перевірити сформованість відповідних умінь та навичок з відповідних дисциплін.

Екзаменаційні білети, критерії оцінювання відповідей на завдання, перелік наочного приладдя і матеріалів розробляє кафедра менеджменту, яка організовує і проводить кваліфікаційний екзамен.

Екзаменаційні білети та критерії оцінювання відповідей на завдання розробляють відповідно до методичних рекомендацій щодо формування екзаменаційних завдань, розроблених кафедрою. Вони повинні забезпечувати об’єктивне оцінювання знань здобувачів вищої освіти за 100-бальною шкалою.

Оцінювання рівня теоретичної, наукової та практичної підготовки здобувачів вищої освіти під час проведення атестації здійснюється за 100- бальною системою, національною та ЄКТС шкалами згідно з таблицею 1.

Таблиця 1 

Шкала переведення оцінок атестації

За

шкалою

ЄКТС

За

100-бальною

шкалою

За

національною

шкалою

Визначення

А

90 - 100

відмінно

відмінно - відмінне виконання з незначною кількістю помилок

В

85-89

добре

дуже добре - вище від середнього рівня, але з деякими поширеними помилками

с

75-84

добре - в цілому правильне виконання, але з помилками

Б

70-74

задовільно

задовільно - виконання в повному обсязі, але зі значною кількістю недоліків

Е

60-69

достатньо - виконання задовільняє мінімальні критерії

БХ

35-59

незадовільно з можливістю повторного складання

незадовільно - недостатньо: необхідно доопрацювати

Б

1-34

незадовільно з обов'язковим повтори. курсом

незадовільно - необхідна серйозна подальша робота з повторним вивченням курсу